אטרקציות בקופי פי לה

פי פי לה הוא אי לא מיושב השוכן במרחק של 1.5 ק"מ מהקצה הדרומי ביותר של פי פי דון. האי כולל צוקים אנכיים מדהימים עם עלווה ירוקה המפנים את מקומם לחופים חוליים קטנים וים אלמוגים טרופיים. רוב המבקרים מוצאים את דרכם ברחבי פי פי לה בסיור מאורגן בסירה של פי פי. עם זאת, אתה יכול לשכור סירת זנב ארוך אם אתה מעדיף טיול מותאם אישית. מצא עוד על כמה מהאטרקציות היפות האלה בקופי פי לה:

1. לו סמה ביי

לו סמה שוכנת בצד הדרומי של קו פי פי לה. רובם מגיעים למפרץ הזה לשנורקלינג מכיוון שיש בו הרבה אלמוגים יפים ודגים טרופיים. סירות מפילות עוגן במים הרדודים, ומאפשרות לך לשחות, לשנרקל ואפילו להאכיל דגים במהלך טיול קו פי פי.

בתקופת גלי השפל, ניתן להגיע למפרץ מאיה מ-לו סמה דרך חור קטן החותך דרך צוק בגובה של מטר. לפעמים כשהים סוער (ממאי עד אוקטובר), זו הדרך היחידה להיכנס למפרץ מאיה.

לו סמה ביי

2. מאיה ביי

מפרץ מאיה מוגן על ידי צוקים בגובה 100 מטר מ-3 צדדים. ישנם מספר חופים בתוך המפרץ, רובם קטנים בעוד שחלקם קיימים רק בשפל. מאיה ביי הפך לאחד מאתרי התיירות העיקריים של פי פי מאז שצולם כאן החוף ב-1999.

החוף הראשי של מאיה ביי הוא באורך של כ-200 מטרים, עם חול לבן רך, אלמוגים צבעוניים ודגים אקזוטיים במים צלולים במיוחד. כל המפרץ הוא בעצם שונית אחת גדולה, כך שנורקלינג היא פעילות פופולרית.

3. מפרץ מאלונג

מפרץ מאלונג, ממש מחוץ למפרץ מאיה מצפון, הוא יותר אתר צלילה מאשר מפרץ בקו פי פי לה. אתה יכול לראות הרבה כרישי שונית שחורים ותצורות אלמוגים בעומקים של 12 מטרים. זרמים חזקים הם נפוצים, אז עדיף להצטרף לסיור מאורגן אם תרצו לשנרקל ולצלול במפרץ פאלונג.

4. מפרץ פי לה

מפרץ פי לה שוכן על החוף המערבי של קו פי פי לה, עם צוקים אנכיים בגובה 100 מטרים העולים מהמים. ברוב המפרץ יש צל, למעט בצהריים.

מפרץ פי לה יפה מאוד ומצוין לשחייה, עם הזדמנויות שנורקלינג מצוינות בכניסה אליו. המפרץ והדק הארוך הזה הוא די רדוד ונגיש רק לסירות מהירות וסירות ארוכות זנב. הוא לא מתייבש בשפל.

5. מערת ויקינגים

מערת הוויקינגים, מצפון למפרץ פי לה, היא המקום שבו זורמים מכינים את הקינים שלהם. הוא נקרא על שם סדרה של ציורי קיר המתארים ספינות ויקינגיות. הקינים נקצרים בדרך כלל מפברואר עד אפריל על ידי המקומיים, המשתמשים בפיגומי במבוק רעועים כדי להגיע אליהם. הקנים הנדירים ביותר הללו משמשים להכנת מעדן סיני מסורתי: מרק קן ציפורים.

מהם הדברים הטובים ביותר לראות ב-קו פי פי לה?

1. היכנסו לפארק הלאומי פי פי לה

יש סיבה טובה מאוד שאזור קופי פי לה נבחר לחוף, ושום דבר לא נותן אינדיקציה ברורה יותר לכך מאשר הפארק הלאומי פי פי. הנוף הוא ללא תחרות ביופיו, עם נוף של צוקים שופעים נעלמים לתוך המים הצלולים מתחת. השלווה ניכרת הודות להיעדר מלונות, אכסניות, או כל צורת אירוח באזור. תתעצלו על החוף וסרקו את עיניכם מסביב לנוף הים ותראו עדים למגוון סירות שעוגנות במים, מתנדנדות בשקט מעלה ומטה.

היכנסו לפארק הלאומי פי פי לה

2. עדיוית היסטוריות במערות הוויקינגים

את המערות הוויקינגיות המרהיבות בקו פי פי חובה לראות! הממוקמות בצד הצפון-מזרחי של האי, למערות יש עדויות להיסטוריה נהדרת. בתוך המערות רשומים רישומי גיר צבעוניים שנחשבו כעבודתם של פיראטים לפני למעלה מאלף שנה. ניתן להבחין בחיות בר רבות בעת סיור באזור ויש שפע של סלעי סולפט המקננים בתוך המערות.

3. טרק לנקודת התצפית או לו דאלם

בעוד החוף הוא האטרקציה הברורה, תיירים רבים מקפידים לערוך טיול רגלי לנקודה הדרומית של או לו דאלם. הליכה זו של 30 דקות היא די נוחה וניתנת להשגה עבור רוב המבקרים. נקודת התצפית היא המקום המושלם למנוחה ורגיעה, ובזמן שאתה חוזר לנשימה, ניתנת לך נוף מרעיש. אזור או לו דאלם עצמו שקט הרבה יותר ממפרץ מאיה, ויש לו חוף חולי מעוקל עם מים כחולים צלולים. המקום האידיאלי לטבול בסביבת פי פי תוך כדי הנאה מאטרקציות אחרות בקופי פי לה.

4. צלילה רדודה במים הצלולים

אתה פשוט לא יכול להפיק את המקסימום מטיול בקופי פי לה מבלי להחליק לציוד שנורקלינג ולטבול את הראש במים. המים הצלולים לחלוטין מספקים תנאי שנורקלינג [1] אידיאליים לחלוטין. ישנם מספר מקומות יוצאי דופן להכנס לציוד השנורקלינג, כולל במפרץ מאיה ובהאט יאו. טמפרטורת המים החמים מוסיפה עידוד נוסף. אל תתפלאו אם יש לכם חברה על השנורקל שלכם מכיוון שיש הרבה דגי ליצנים, כרישי שונית שחורים, צלופחים ודגים רבים אחרים שלעתים קרובות יבואו להגיד שלום ידידותי.

5. טיפוס צוקים על צוקי אבן הגיר

הצוקים המקיפים את קו פי פי לה הם פשוט מדהימים ומאפשרים להרפתקנים את ההזדמנות לבחון את כישורי הטיפוס שלהם. רוב העליות הן מתקדמות כך שהן עשויות להיות  בלתי ניתנות לכיבוש עבור מטפס חדש. ישנן חברות מדורגות היטב שמציעות את כל הציוד וההכוונה להשלמת הפעילות ותגלו שהידע שלהן על השטח יחזיק אתכם במקום מצוין. בחום הקיץ משטח הסלע יכול להתחמם למדי ולכן רצוי מאוד להמתין עד שעות מאוחרות של היום כדי לבצע טיפוס. עבור אלה, שאינם בטוחים מספיק להתמודד עם הצוקים ביד וברגליים, רוב סיורי הסירה ייקחו אתכם קרוב מספיק לצוקים, כך שתוכלו לפחות להתקרב מספיק כדי לחיות דרך חילופין דרך אחרים התלויים מהצוקים.

6. מסע לאי היתושים

זה אולי נשמע כמו מקום להימנע ממנו בזכות השם, אבל זה לא יכול להיות רחוק יותר מהאמת. אי היתושים הוא אחד המקומות המעניינים ביותר באזור קו-פי-פי-לה. האתר ידוע בהרבה ספינות טרופות מפורסמות שממלאות את האזור ומספקות הזדמנויות צלילה מושלמות. אולי המפורסמת ביותר היא הספינה קינג קרוזר שאורכה מעל 85 מטרים ומאפשרת לצוללנים שעות של הזדמנות לחקור. עם זאת, האי יתושים נקרא ככזה מסיבה ברורה. אז אנחנו ממליצים בחום שאם אתם נוסעים לאי תדאגו לארוז קצת תרסיס יתושים!

7. צלילה באיי בידה

בעוד שהחופים עשויים להיות מעטים ומרוחקים באיי בידה, המיקום הזה בקו-פי-פי-לה הוא המקום המושלם לצלול בו. איי בידה מורכבים מסדרה של איים קטנים יותר, כולם ביתם למגוון רחב של אלמוגים. עבור הצוללנים המומחים, שונית הפנטזיה בעלת השם המתאים היא המקום המושלם לצלול. למתקדמים פחות אזור בידה נוק עם המים הרדודים שלו הוא אידיאלי.

צלילה באיי בידה

8. קיאקים ברחבי האי

למה לא לנצל את המים השלווים המפוארים של איי פי פי עם קיאק מרגיע סביב נתיבי המים באוקיינוס? פעילות מהנה תמיד, שייט קיאקים פי פי נעשה אפילו יותר מהנה הודות לנוף המפואר המקיף את כל האזור. השכרת קיאקים תעלה בערך 700 באט לשכירת יום וניתן לארגן אותה דרך רוב אתרי הנופש ביבשת. אם שייט קיאקים נראה קצת יותר איטי אז שקול טיול סקי מים באזור, זמין גם מרוב אתרי הנופש על חוף הים בעלות נמוכה בהרבה מהמחירים במקום.

מטיילים הנהנים מפעילויות מים, כמו דיג, צלילה ושייט עשויים גם לרצות לקרוא את המדריך שלנו לקו קוד כאן.

אורי פרידמן

אורי פרידמן

מייסד האתר "חופשה בתאילנד"

× וילות בקו סמוי להשכרה
דילוג לתוכן