טיול בתאילנד עם ילדים

אם אתם נוסעים לתאילנד עם ילדים אז אתה לא צריך לדאוג הרבה כי תאילנד עם ילדים זה יותר קל ממה שאתה חושב; למעשה, התיירות האהובה העולמית הזו היא אחד מיעדי החופשה הידידותיים ביותר למשפחות בדרום מזרח אסיה! עבור משפחות, תאילנד זולה יחסית וקלה לטיול בה, עם תשתית מצוינת, אתרי נופש ומתקנים, שבורכו בטמפרטורות חמות קבועות. יש אינספור דברים מהנים לעשות שילדים בכל הגילאים יאהבו, מחיי החוף ופארקי השעשועים ועד לאטרקציות תרבותיות אינטראקטיביות.

הזמן הטוב ביותר לבקר בתאילנד עם הילדים כמשפחה

למרות שהאקלים משתנה לפי המיקום תאילנד, ניתן לבקר בכל ימות השנה. עונת השיא של תאילנד היא מדצמבר עד מרץ במהלך העונה הקרירה והיבשה, אם כי כמו כל יעד טרופי, פרצי גשם קצרים יכולים להכות אפילו בימים שטופי השמש ביותר.

מזג האוויר בחוף המזרחי של המדינה הוא די טוב במשך רוב השנה, עם כמות המשקעים הנמוכה ביותר שנרשמה בינואר ופברואר. בצפון תאילנד הלח פחות העונה היבשה נמשכת זמן רב יותר, בין נובמבר למאי. האיים במפרץ תאילנד, כולל Koh Samui, נמצאים במיטבם מסוף ינואר עד אמצע מרץ ובדרום תאילנד, הטמפרטורות נוטות להישאר עקביות למדי לאורך כל השנה.

מרכז תאילנד מתחמם מפברואר עד אפריל עם שיא של 40 מעלות צלזיוס והעונה הרטובה ברחבי הארץ נוטה להגיע בחודש מאי ונשארת עד אוקטובר ומנקדת בהתפרצויות גשם תכופות ובסופה מדי פעם.

מרכז תאילנד

 

לאן ללכת עם ילדים בתאילנד

טיפ ראשון: תהיו סלקטיביים. אל תנסו לדחוס את כל המדינה לטיול אחד; על אחת כמה וכמה כשנופשים בתאילנד עם המשפחה. לדוגמה, נסו טיול בן חמישה ימים להרים בצפון, ולאחר מכן חמישה ימים של זמן חוף בדרום וכמה ימים כדי לחקור את הבירה, בנגקוק. לחלופין, אם יש לכם זמן, נסו לולאה יבשתית דרך מספר אזורים.  או לחלופין, הירגעו על אי בודד – או ארכיפלג.

מרכזים ידועים כמו בנגקוק, צ'אנג מאי ופוקט פופולריים מסיבות טובות, אך אל תתעלמו מהאפשרויות הרבות האחרות. הנה מספר מקומות ידידותיים למשפחות שמספקים כמה מהאטרקציות של תאילנד.

קאו לאק

בחוף הדרום מערבי של תאילנד מצפון לפוקט, בקאו לאק יש בדיוק את האיזון הנכון של שקט ואקשן למשפחות. האזור משתרע על מרחבים באורך מספר קילומטרים של חול רך עם שוליים אתרי נופש ומסעדות משפחתיות נהדרות המציעות תפריטים מערביים ותאילנדים. החוף הפופולרי ביותר הוא Nang Thong, שבו מגדל אור מהחוף מופיע לעתים קרובות בתמונות שקיעה. חופים סמוכים – Bang Niang, Pakarang, Maphrao, Pak Weep ובאנג Sak – לכל אחד יש אתרי נופש משלו; הסצנה נעשית ישנונית ושלווה יותר ככל שעולים צפונה במעלה החוף.

מזח Thap Lamu של קאו לאק הוא נקודת הזינוק לטיולי יום לאיי הסימילאנים, שרשרת של תשעה איים מוגנים עם חופי חול לבן אבקתיים וכמה מהצלילה והשנירקול הטובים ביותר בתאילנד. לא חסרים סיורי סירה וטיולי צלילה המוצעים. בחזרה ליבשת, ילדים נהנים לשחות בבריכה הטבעית המוזנת ממפל טון פלינג; עוצרים בחוות פרפרים וסחלבים בדרך לראות ארכיטקטורה היסטורית ולשוט ביער מנגרובים הידוע בשם האמזונס הקטנה בעיירה הסמוכה טקואה פא.

צ'אנג מאי

ביתה של לפחות מיליון איש, העיר השנייה של תאילנד משתרעת על עמק נהר פינג בצפון הנוף של תאילנד. העיר היא אחד מיעדי התיירות הפופולריים ביותר בתאילנד. צ'אנג מאי ידועה כנראה בזכות המקדשים הנוצצים שלה בסגנון לאנה מהמאה ה-14 עד המאה ה-17.

העיר מפורסמת גם בזכות שווקי הלילה שלה, כולל בזאר לילי מזרחית לעיר העתיקה ו"רחוב הליכה" שבת וראשון המשתלט על כביש שלם ממערב לשער Tha Pae בעיר העתיקה. האווירה תוססת עם נגני רחוב, אמנים המציירים דיוקנאות במקום, ומגוון אוכל רחוב. טיולי ג'יפים בצ'אנג מאי הם גם אחד הטיולים המרתקים ביותר שתוכלו ליהנות בהם.

גולת כותרת נוספת עבור מבקרים וילדים מבוגרים יותר הם שיעורי הבישול התאילנדי הרבים בעיר. מחוץ לעיר, המשיכה הגדולה ביותר של צ'אנג מאי היא פארק הטבע הפילים, מקלט בעל שם עולמי שמוביל את הדרך בתיירות הפילים האתית. הביקור יהווה זיכרון של טיול עבור הילדים.

צ'אנג מאי

קנצ'נבורי 

עיירה ציורית והיסטורית זו על נהר קוואי (מבוטא kway), יחד עם המחוז בעל אותו השם, מציעה למשפחות בתאילנד עם ילדים הזדמנות ללמוד את ההיסטוריה של מלחמת העולם השנייה בין ביקורים בכמה מהמפלים המרשימים ביותר בתאילנד. גולת כותרת אחת היא גשר הרכבת שהיווה השראה לסרט משנת 1957, הגשר על נהר קוואי. המבקרים יכולים לרכוב על חלק ממסילת הרכבת שנבנתה על גבי סבכות גבוהות מעל הנהר.

האתר המרתק ביותר של קנצ'נבורי במלחמת העולם השנייה הוא פס גיהנום, אנדרטת זיכרון שבה אתה יכול לטייל בחלק מרצועת רכבת שנסגרה כעת, שהיתה מפרכת מאוד עבור העובדים המתת-תזונה לבנות.

ההיסטוריה המפוכחת הזו מאוזנת על ידי אטרקציות טבעיות נהדרות, כולל מפל Erawan הפופולרי ומפל Huai Mae Khamin המרוחק יותר. תביאו בגדי ים. אם יש לך יותר זמן, שקלו לצאת לעיירה הערפילית של האגם סאנגקלאבורי או למאחז הגבול של פילוק, שניהם בהרי טנאסרים ליד מיאנמר.

בנגקוק 

עיר הבירה של תאילנד; עצומה, הומה, מסורתית במקומות, מודרנית מלוטשת ועוד שלל תכונות, מרתק עבור מבקרים בכל הגילאים. בנגקוק נגישה באופן מפתיע למטיילים משפחתיים. התחבורה הציבורית מצוינת וקלה לניווט, האוכל מגוון ולמרות גודלה, העיר ותושביה מסבירי פנים במיוחד לילדים.

חצי יום ברובע ההיסטורי הוא חובה. ברובע זה תוכלו לבקר באתרי מפתח כמו הבודהה השוכב המוזהב באורך 46 מ' של וואט פו, השילוב המפואר של ארכיטקטורה מהמאה ה-18 וה-19 בארמון הגדול, ופו קאו תונג, הר הזהב המשקיף לנוף של העיר התחילה לצלצל בפעמוני תפילה. בין לבין, לרגש את הילדים בנסיעה באחד הטוק טוקים המקרטעים של העיר.

ליום ילדים מקסים בבנגקוק, נסו את פארק השעשועים עולם החלומות והפכו את החינוך למהנה במוזיאון הילדים לגילוי. זרקו שיט במעבורת נהר על צ'או פראיה ואחריו ארוחת ערב, וסיומו בסיבוב על הגלגל הענק באסיאטיק.

קו מק וקו קוד

עם חופים מסנוורים, שני האיים האלה בארכיפלג קו צ'אנג ליד קמבודיה, מסבירי פנים ואידיאליים למטיילים משפחתיים. נסה כמה ימים בכל אי אם יש לך זמן. שניהם מציעים אירוח משפחתי נהדר, אבל בקו מק יש בעיקר אתרי נופש קטנים בעוד שבקו קוד יש חופים טובים יותר וכמה אתרי נופש יוקרתיים.

בקו מק בצורת כוכב תוכלו לשכור אופניים כדי לחקור את השטח המתגלגל בעדינות העטוף בחוות אננס וגומי, ואל קו ראנג, יעד השנורקלינג והצלילה העיקרי בארכיפלג, ניתן להגיע בקלות. ישנם איונים הנגישים באמצעות קיאק או סיור פרטי בסירה, הגדול שבהם הוא קו קראדאט, שבו עדרי צבאים מסתובבים בחופשיות. החול הלבן של קו חאם הוא גם להיט ליד Ao Suan Yai, אחד משני החופים העיקריים של קו מק.

הפארק הלאומי קאו סוק

הפארק הלאומי הזה, המכוסה באחד מיערות הגשם העתיקים ביותר באסיה, הוא אחד התכשיטים הטבעיים של דרום תאילנד. מרכז הפארק הוא מאגר מים, Ratchaphrapa או צ'יו לאן, אחד מגופי המים המתוקים המפוארים ביותר בדרום מזרח אסיה. מי האזמרגד נוצצים בין הרי אבן גיר בגובה 1,000 מטר.

ממערב למאגר נמצאים מערות ומפלים, ונדרש מדריך שבילים כדי להגיע לרובם. אזור זה הוא גם המקום שבו תמצאו את רפלסיה kerrii, פרח הדינוזאור האדום-אש, מה שנקרא, המריח בדרגה והוא אחד הפרחים הגדולים בעולם כאשר הוא פורח בעונה היבשה. למרות שיונקים גדולים [1] הם נדירים, קאו סוק מלא בציפורים וזוחלים.

הפארק הלאומי קאו סוק

קראבי

קרוב לעיירה קראבי, קפצו על סירה ארוכת זנב וטפסו למערות בקאו קאנאב נאם לפני שתסתובבו באי הפסטורלי קו קלאנג עם המסגדים, מאגרי המים ובתי המלאכה שלו. מחוץ לעיר, נקודת התצפית ב-וואט תאם סואה (מקדש מערת הנמר) עוצרת נשימה, אבל נסו לטפס ב-1,237 המדרגות רק אם כל המשפחה במצב טוב. אפשרויות אחרות כוללות טיול רגלי למפל Huai Toh בעל 11 קומות, או לאורך רכס עמוד השדרה הדרקון הציורי הידוע בשם קאו נגון נאק.

חלק מהאזור, אך נגיש רק בסירה מאזור או נאנג, נמצא רייליי, חצי אי עם חופים מהשורה הראשונה הממוסגר על ידי צוקי קארסט אנכיים המוכרים היטב למטפסי סלעים. יש הרבה אטרקציות בחוף רייליי שכדאי לבקר בהן במהלך הטיול. בעוד לרייליי יש מספר אתרי נופש, מבקרים רבים יוצאים לסיור בסירה המכסה גם את האיים קו פודה וקו גאי אי העוף בשל צורתו דמוית העוף. צפונה יותר, קו הונג מתגמל טיולי יום עם נקודת תצפית ליד לגונה בגווני ירקן.

סוקוטאי וקמפאנג פט

ניתן לחקור את שלושת האזורים של הפארק ההיסטורי של סוקוטאי ביום אחד. אתר מרכזי אחד הוא המקדש המלכותי לשעבר Wat Mahathat, עם צריחי הצ'די שלו בצורת לוטוס וגילופים מעולים. תמונה נוספת היא תמונת בודהה ברוחב של 11 מטרים בוואט סי צ'ום הסמוכה, המוסתרת על ידי מתחם לבנים הנגישים אליו דרך מעבר צר, מה שמאפשר גישה דרמטית.

שלישית היא מנזר המדיטציה בוואט סאפאן הין השוכן על גבעה מיוערת, שאליו רכב המלך Ramkamhaeng פעם על פיל לבן. האווירה שלווה גם היום.

הריסותיו של Kamphaeng Phet פחות נרחבות מאלו של סוקוטאי, אבל תמונת הבודהה השוכבת בוואט פרה קאו ועשרות פסלי פילים מהמאה ה-14 בוואט צ'אנג רוב שובי לב לא פחות. הרחק מהאתרים ההיסטוריים, שפת הנהר של Kamphaeng Phet מאפשרת טיול שקיעה מרגיע ואחריו חיפוש אחר פינוקים תאילנדיים טעימים בשוק הלילה.

אורי פרידמן

אורי פרידמן

מייסד האתר "חופשה בתאילנד"

× וילות בקו סמוי להשכרה
דילוג לתוכן