המדריך למטייל העצמאי – פוקט

פוקט הוא אחד היעדים הפופולריים ביותר בתאילנד. זהו האי הגדול במדינה והוא מתהדר במגוון רחב של חופים, כמו גם חיי לילה תוססים וסצנת בילויים וקניות אדירה.

טיולי תרמילאים, מסיבות, לימודי מואי תאי, מנוחה באתרי הנופש ועוד – פוקט הוא אחד מאותם מקומות שיש בהם משהו לכולם. עם זאת, פוקט גם שופך אור על הטוב והרע של התיירות התאילנדית – מחופים מפותחים מדי ותיירות מין ועד לעיירות זעירות ללא תיירים שמציגות את תאילנד האותנטית האמיתית.

בעוד שרוב המבקרים דבקים בדרום המפותח יתר על המידה, אם תתרחקו מחוף פאטונג, תוכלו להימנע מצפיפות היתר וההמונים. מדריך טיולים עצמאי בפוקט זה יראה לכם את המקומות הטובים ביותר לבקר בהם, יעזור לכם לחסוך כסף ויבטיח שתפיקו את המרב מזמנכם ב"חופשה הפופולרית בתאילנד" שלכם!

חמשת האטרקציות המובילות בפוקט

1. בילוי על החוף

פוקט מצטיינת בעיקר בחופיה. במהלך נסיעתכם העצמאית לפוקט אם תתרחקו מחוף פאטונג, תוכלו להימנע מרוב צפיפות היתר, המחירים היקרים וההמונים. עשו זאת ותגלו שפוקט היא יעד מקסים ושקט.

המדריך למטייל העצמאי בפוקט

2. ביקור במקדשים

רוב אוכלוסיית פוקט היא תאילנדית-בודהיסטית ויש קרוב ל-40 מקדשים בודהיסטים הממוקמים בכל רחבי האי. הבודהה הגדול של פוקט הוא אחד החשובים באי; Wat Suwan Khiri Khet, המקדש היחיד בחוף קארון, הוא קטן אך אטרקטיבי; וגם וואט צ'לונג יפה.

3. שייט במפרץ פאנג נגה

רצוף בצוקי אבן גיר, מערות ממוטטות ואתרים ארכיאולוגיים, המים המפוארים האלה בצבע ירוק אמרלד יוצרים מפרץ מופלא. לאוהבי הקולנוע- זה גם המקום שבו צולם סרט ג'יימס בונד "האיש עם אקדח הזהב".

4. ביקור בגיבונים

מרכז הגיבון, המנוהל על ידי מתנדבים וממומן על ידי תרומות, מציל גיבונים (מעין קופים) מהשבי. ניתן לבקר במרכז אך אין לגעת בגיבונים, מבקרים יכולים לצפות בהם מפלטפורמת צפייה. בחופשה מרעננת בתאילנד, תוכלו ללמוד עוד על הגיבונים.

5. סיור באיי סימילאן

רק 84 ק"מ  צפונית- מערבית לפוקט נמצאים איי סימילאן. זה אחד המקומות הבודדים בתאילנד המקפידים לשמור ולהגן  על הסביבה הטבעית הקיימת בו, ולכן רק שניים מתוך תשעת האיים נגישים לציבור, והם בהחלט שווים את זה!

המדריך למטייל העצמאי

מה עוד כדאי לדעת על פוקט?

1. דלגו על פאטונג

זהו אזור התיירות העיקרי של פוקט, מלא בחופים צפופים, אתרי נופש, רוכלים, ברים, ולמרבה הצער, הרבה תיירות מין. המלצה שלנו, נסו להימנע מהחוף הזה בכל מחיר. יש חופים הרבה יותר טובים בסביבה, כמו האט קארון, סורין וחוף מאי קאו.

2. לימוד בישול אוכל תאילנדי מסורתי

אם אתם מחפשים ללמוד איך להכין אוכל תאילנדי, קחו שיעור בבית הספר לבישול תאילנדי של Pum. זו אחת המזכרות הטובות ביותר שאתה יכול לקחת איתך בחזרה: הידע להכין כמה מהמנות האהובות עליך מתאילנד! יש כמה מבתי ספר אלה בתאילנד, וזה שבפוקט נמצא בחוף פאטונג. ניתן לקחת שיעורים הנעים בין 30 דקות ל-6 שעות.

3. צפו בקרבות מואי תאי

כדי לראות משהו תאילנדי באמת, צפו בקצת מואי תאי. זוהי צורת לחימה המשלבת טכניקות מכה באמצעות אגרופים, מרפקים, ברכיים ושוקיים, ומכונה "אמנות שמונה הגפיים". זה דורש משמעת נפשית ופיזית קיצונית כדי להתאמן להיות לוחם מואי תאי. אצטדיון האיגרוף של פאטונג הוא היעד לראות משחקים קבועים או ללכת לחוף פאטונג, שם תוכלו לצפות בלוחמים הממושמעים הללו בפעולה.

4. ביקור בפארק חיות הבר

צא לטיול למרכז פיתוח והרחבה לשימור Khao Phra Thaeo, מרכז המתמקד בשמירה על הסביבה. המרכז מכיל פארק עם עצי ענק בתוך יער צפוף המהווה בית למספר בעלי חיים וחיות בר בסכנת הכחדה כולל חזירים, צבי עכבר, לנגורים וגיבונים. זהו גם יער הגשם ירוק העד האחרון שנותר בפוקט. הקפידו לבדוק את מפל נאם טוק סאי, שנמצא קרוב לאזור הפארק.

5. ביקור במוזיאון הלאומי Thalang

אם אתם להוטים לגלות עוד על פוקט ההיסטורית, בקרו במוזיאון הלאומי תאלאנג. המוזיאון מקיים תערוכה של חפצים יחודיים מפוקט העתיקה ופריטים ששימשו במהלך המלחמה עם מיאנמר (1809-1812). למד על החיים המקומיים באמצעות תערוכות על היסטוריית כריית הפחם של האי, התרבות הילידית והמורשת הסינית. יש אנדרטה בחוץ ל-Thao Thep Krasattri ו-Thao Si Sunthon, שתי אחיות גיבורות נערצות שעזרו להציל את פוקט במהלך קרב תאלאנג במהלך המלחמה הבורמזית-סיאמית. ביקור במוזיאון זה הוא דרך מצוינת לשקוע בהיסטוריה של האי.

6. ביקור בנקודות תצפית

לפוקט יש תצפיות נוף רבות שמעולות לתצפית על נופי האי המדהימים. Promthep Cape ו-Karon View Point נוטים להיות הפופולריים ביותר, אבל נקודה נהדרת נוספת היא נקודת התצפית קאטה. אין דבר טוב יותר מלצפות בשקיעה מוזהבת מנקודות אלה. המצלמה שלך תודה לך!

לנוסע העצמאי

7. השכרת אופניים

השכרת אופניים או אופנוע נותנת לכם את החופש לחקור את פוקט. מצאו את דרככם לחוף Laem Singh, מקום מבודד ונינוח יותר עם כמה הזדמנויות נהדרות לשנורקלינג. רק היזהר כי רכיבה על אופניים בפוקט יכולה להיות מעט מסוכנת מכיוון שהתנועה סואנת לפעמים.

8. ביקור בפארק הלאומי סירינת

פארק לאומי זה נוסד בתחילת שנות ה-80 והוא מורכב משלושה אזורי חוף לאורך החוף הצפון מערבי של פוקט. הוא כולל את החופים Nai Yang, Sai Kaew ומאי קאו, כמו גם את יער המנגרובים שבו מתערבבים מים מלוחים ומים מתוקים. זהו מקום טוב לקמפינג גם אם אתם אוהבים להעביר את הזמן קרובים לטבע. במהלך האביב, צבי עור בסכנת הכחדה מגיעים לכאן כדי להטיל את ביציהם.

9. ביקור במוזיאון הכרייה של פוקט

ממוקם בקאטו, מוזיאון זה[1] מדגיש את ההיסטוריה של תעשיית הכרייה של פוקט (כריית הפחם הייתה תעשייה גדולה כאן). הוא ממוקם בוילה קולוניאלית מרווחת והוא אחד המוזיאונים המעניינים ביותר באי. יש כמה דגמים מסודרים ואפילו יצירה מחדש של מאורת אופיום! חלק מהדגמים נראים כל כך אמיתיים, שתרגישו כאילו אתם שם. אתם גם מקבלים הזדמנות לראות כמה משיטות הכרייה ששימשו עוד כשפוקט הייתה מרכז כריית פחם מרכזי.

10. טיול בשוקי סוף השבוע של פוקט

שוק זה, הידוע גם כשוק נאקה, ממוקם ממש מחוץ לפוקט טאון. הוא מציע מבחר מטורף של מוצרים מקומיים ויד שנייה, חפצים מעניינים ומגוון עצום של אוכל. השוק מחולק לשני חלקים: החלק המקורה (שמוכר הכל, מג'ינס ועד תקליטורי DVD פיראטיים), והשוק הפתוח (שיש בו אוכל, אוכל ועוד אוכל). הוא פתוח בימי ראשון בין השעות 16:00-22:00.

מתי ללכת לפוקט

כמו שאר האיים בחלק זה של תאילנד, עונת השיא בפוקט היא מנובמבר עד אפריל. אם אתם נוסעים ממאי עד אוקטובר, אתם נמנעים מהעונה העמוסה ביותר וחוסכים לא מעט כסף, אם כי עשוי להיות גשום.

נובמבר עד פברואר הם החודשים הקרירים ביותר, עם טמפרטורות בין 23-30 מעלות צלזיוס. פברואר הוא החודש היבש ביותר והוא התקופה הטובה ביותר בשנה להיות בובת חוף.

סוף מרץ עד אמצע מאי היא התקופה החמה ביותר בשנה. זה ממש לפני שעונת המונסון מגיעה, אז הלחות גבוהה והטמפרטורות נוסקות ל-30 מעלות צלזיוס הגבוהות. אם אתה לא יכול לסבול את החום, אל תבוא בזמן הזה.

לנוסע העצמאי בפוקט

מזג האוויר בפוקט האידיאלי הוא מאמצע מאי ועד תחילת אוקטובר. למרות שיורד גשם במשך זמן מה בכל יום, הטמפרטורה בממוצע כ-28 מעלות צלזיוס ליום. אם לא אכפת לכם קצת גשם, זה זמן מצוין לבקר.

מדריך טיולים בפוקט: טיפים לחסכון בכסף

למרות שפוקט יקרה יותר מאיים רבים אחרים בתאילנד, עדיין יש המון דרכים לחסוך כסף כאן:

  • לאכול אוכל רחוב – אל תפחד לאכול את אוכל הרחוב כאן. זה בטוח – אפילו בטוח יותר מרוב המסעדות. האוכל הטוב ביותר של תאילנד נמצא ברחוב, והוא עולה שבריר ממה שאתה משלם במסעדה.
  • קנו בירה בחנויות נוחות – קנו את הבירות שלכם מהסופרמרקט או מחנויות הנוחות מכיוון שהן הרבה יותר זולות כאן מאשר בכל מקום אחר.
  • סעו ב- songthaew או שכרו אופניים – Songthaews הם טנדרים שהוסבו המשמשים כמוניות משותפות ועולים פחות מטוק-טוק או מונית. אם אתם מחפשים להסתובב בעצמכם, השכרת אופניים היא גם אפשרות מצוינת, ובדרך כלל ניתן לעשות זאת תמורת כ-250 THB ליום (30 שקל).
  • מגיעים בעונת השפל – המחירים יורדים בצורה דרסטית במהלך העונה הגשומה בין מאי-אוקטובר. אם לא מפריע לכם קצת גשם, זה זמן זול לבקר.
  • השתמשו באפליקציית- Couchsurfing מחבר אותך עם מקומיים שלא רק מספקים מקום לינה בחינם, אלא שיכולים לחלוק איתך את העצות והטיפים הפנימיים שלהם.
  • התמקחו – בעת קניות בשווקים, השתמש בכישורי המשא ומתן שלך. כלל האצבע הוא ככל שאתה קונה יותר, המחירים זולים יותר, אז קנה בחבילות עבור העסקאות הטובות ביותר.
  • השתמש בבקבוק מים עם מטהר – זה לא בטוח לשתות את מי הברז בפוקט, ולמרות שקניית מים בבקבוקים היא זולה, זה מצטבר. במקום זאת, קנה LifeStraw, הכולל מסננים מובנים כדי להבטיח שהמים שלך תמיד נקיים ובטוחים.
  • הזמינו את הטיסות לפוקט מעט מוקדם כדי להבטיח שתוכלו להמשיך לנסוע ללא קושי.
  • והכי חשוב- תהנו!
אורי פרידמן

אורי פרידמן

מייסד האתר "חופשה בתאילנד"

× וילות בקו סמוי להשכרה
דילוג לתוכן