מתי כדאי לטוס לתאילנד – כל המידע כאן!

תאילנד היא יעד מדהים לחופשה הבאה שלכם. בתאילנד יש אתרי מורשת עולמית של אונסק"ו, חופים בתוליים,מאכלים טעימים וחיי לילה מטורפים! מה שהופך את הטיסה הארוכה לשווה את זמן החופשה שלך בכל עת של השנה. אבל אם אתה רוצה לתכנן חופשה אגדית לתאילנד בזמן הטוב ביותר, יש לנו את כל המידע שאתה צריך כדי לתכנן את הטיול המושלם.

מדי שנה, מיליוני תיירים מבקרים בתאילנד כדי לחקור מקדשים בודהיסטים, ארמונות מלכותיים וחופי חול לבן. תאילנד גובלת בקמבודיה, לאוס, מיאנמר ומלזיה ועדיין מתהדרת בחופים חוליים לאורך מפרץ תאילנד המרהיב. רוצים לתכנן את החופשה המדהימה שלכם בזמן הטוב ביותר לביקור בתאילנד? המשיכו לקרוא לקבלת טיפים ועצות לטיולים על מתי כדאי לטוס לתאילנד.

למה כדאי לבקר בתאילנד

תאילנד היא מדינה עם משהו לכל סוג של מטייל. אז לכו לעיר הבירה בנגקוק וחקרו את המוזיאונים, מרכזי הקניות והאתרים ההיסטוריים לפני שתעשו את דרככם ליעד מדהים אחר. אם אתם מחפשים הרפתקאות, טיפוס צוקים בחוף רייליי, גלישה בצ'יאנג מאי וצלילה עם כרישי לוויתן ב-Chumphon Pinnacle הם בשבילכם.

אם זה לא הקצב שלך, פנה אל החופים התאילנדים היפים כמו האי קו סאמוי, פא טונג או חוף סאנסט בקו ליפה. המים הצלולים והחופים הלבנים בדרום תאילנד הם חלק מהסודות השמורים ביותר של המדינה. אז עשו עיסוי, עשו קניות בכמה מהחנויות המדהימות והייחודיות, וקח את הזמן שלך לטעום את הארוחות הטובות ביותר של תאילנד סביב הערים הללו על שפת האוקיינוס.

חובבי היסטוריה יתענגו על המורשת העולמית של אונסק"ו [1] ועל אתרים ארכיאולוגיים הפזורים ברחבי הארץ. חקור את תצורות הסלע בפארק ההיסטורי Phu Phrabat וצלם כמה תמונות מעוררות קנאה. או התפעל מהחפצים העתיקים בני 4,000 שנה בבאן צ'יאנג. תאילנד היא מקום פנטסטי לשקוע בתרבות, במטבח ובנקודות ציון מדהימות בכל פינה במדינה.

Chumphon Pinnacle

בסך הכל הזמן הטוב ביותר לביקור בתאילנד

בסך הכל, הזמן הטוב ביותר לבקר בתאילנד הוא בין נובמבר למרץ או תחילת אפריל. זוהי העונה היבשה של תאילנד כאשר יש לך סיכויים גבוהים יותר למזג אוויר נהדר ולטמפרטורות חמות, ולא גשם. זוהי מדינה גדולה, כאשר בחלק הדרומי של תאילנד יש מזג אוויר שונה מאשר אזורים בחלקים הצפוניים והמרכזיים של המדינה. מזג האוויר בפוקט הופכים אותה ליעד טיול לאורך כל השנה בתאילנד.

בתאילנד שלוש עונות עיקריות, העונה היבשה, העונה החמה והעונה הגשומה. הזמן הטוב ביותר לבקר בתאילנד הוא במהלך העונה היבשה כדי להימנע מהחום והגשם הקיצונים. החסרון? בחלון של ארבעה עד חמישה חודשים של העונה היבשה רואים את ההמונים הגדולים ביותר ואת תעריפי המלונות הגבוהים ביותר.

העונה היבשה

העונה היבשה בדרום תאילנד היא בין ינואר, פברואר ומרץ. ככלל, צפו לסיכויים גבוהים יותר לגשם בטיול שלכם בעת ביקור בחלקים הדרומיים של תאילנד. עם זאת, במהלך החודשים ינואר ופברואר, פוקט רואה בממוצע יומיים עד ארבע ימים של גשם,  אבל את האטרקציות בפוקט אסור לפספס בכלל. בחודש מרץ בפוקט יש שישה ימים של גשם ממוצע. אפריל מסמן את סופה של העונה היבשה, ומביא לעלייה ל- 11 ימים של גשם חודשי ממוצע.

בבנגקוק העונה יבשה ארוכה יותר מאשר בדרום. תיהנו ממזג אוויר חם כמעט ללא ימי גשם במהלך החודשים דצמבר, ינואר, פברואר ומרץ בבנגקוק. בין נובמבר למרץ, הטמפרטורות בבנגקוק מגיעות לשיאים בין 32-34 מעלות צלזיוס ושפל בין 21-25 מעלות צלזיוס.

בתוך אותו טווח חודשים, הטמפרטורות בפוקט, תאילנד, מגיעות לשיאים של 33-34 מעלות צלזיוס. מחירי המלונות עולים בדרך כלל בין נובמבר למרץ עקב העלייה במטיילים הרוצים להמנע מהחורפים המושלגים של חצי הכדור הצפוני.

העונה היבשה

הזמן הזול ביותר לביקור בתאילנד

הזמן הטוב ביותר לבקר בתאילנד כדי לקבל את התמורה הטובה ביותר לכספכם הוא במהלך העונה הגשומה בין מאי ליוני. תאילנד היא מדינה זולה לביקור לאחר ההגעה. סביר להניח שהעלות העיקרית של הטיול שלך תהיינה כרטיס הטיסה. הזמן הזול ביותר לטוס לתאילנד הוא בפברואר, עם תעריפים טובים אפילו יותר לטיסות לבנגקוק ולא ישירות לפוקט. עם זאת, בפברואר תעריפי המלונות נמצאים בשיאם.

קרא את המדריך שלנו על כמה עולה טיול לתאילנד כאן.

עונת גשמים

העונה הגשומה בצפון ומרכז תאילנד היא בין מאי לאוקטובר, כאשר הגשמים החזקים ביותר הם מאוגוסט עד ספטמבר. בדרום תאילנד, העונה הגשומה משתרעת מאפריל עד נובמבר. פוקט זוכה לכמות מדהימה של 20 ימים של גשם ממוצע במהלך חודש ספטמבר. תעריפי המלונות הם הנמוכים ביותר במהלך מאי ויוני.

התעריפים נמוכים יותר בתקופה זו של השנה מכיוון שכמות המשקעים החודשית הממוצעת בבנגקוק היא 14 ימים בחודש, והטמפרטורות מגיעות לשיאים של 34 מעלות  ושפל של 25 מעלות. בדרום, צפו לגשם אפילו יותר מאשר בבנגקוק בחודשים מאי ויוני. פוקט זוכה לממוצע של 17 ימי גשם בחודש במהלך תקופה זו, כלומר, הטיול שלך צפוי לראות כמה ימים של שמיים מעוננים וגשם.

הטמפרטורות בפוקט מגיעות לשיאים של 30 מעלות צלזיוס ולשפל של 24 מעלות צלזיוס. אם אתה לא נרתע מקצת גשם, מאי ויוני, או כל חודש בעונה הגשומה, הם הזמן הטוב ביותר לבקר בתאילנד כדי לנצל את המחירים הזולים.

עונת גשמים

 

זמן פחות עמוס לביקור בתאילנד

הזמן הטוב ביותר לבקר בתאילנד כדי להימנע מהמוני המבקרים הוא בין מרץ לאפריל. זה הזמן הטוב ביותר לחקור מקדשים פופולריים ואטרקציות מובילות בתאילנד ולצלם תמונות עם פחות אנשים ברקע.

עונת החופשות

עונת החופשות של תאילנד היא במרץ ואפריל. העונה היבשה והחגים מדצמבר עד מרץ מביאים קהל רב. עד חודש מרץ, ההמונים באתרים המובילים התפוגגו, אך הגשמים העזים של עונת המונסון אינם במלוא עוצמתם. זכור שבמהלך החודשים הללו, אתה תתמודד עם קצת חום לוהט במהלך ההרפתקה שלך. בחודשים מרץ ואפריל, הטמפרטורות של בנגקוק מגיעות לשיאים של 96 מעלות פרנהייט.

כמות המשקעים החודשית הממוצעת היא יומיים במרץ ושישה ימים באפריל. אם אתה נוסע לתאילנד במרץ או באפריל, יהיה לך פחות קהל באטרקציות מובילות ועדיין יש לך סיכוי טוב לקבל מזג אוויר נהדר במהלך הסיורים שלך. צאו דרומה לתאילנד בחודשים מרץ ואפריל, ותמצאו פחות קהל וטמפרטורות חמות של 93 מעלות פרנהייט.

בחודש מרץ בפוקט, תאילנד, יש ממוצע של שישה ימי גשם בעוד באפריל רואים 11. זכור שבתאילנד יש אוכלוסייה של למעלה מ-70 מיליון איש, כך שהערים הגדולות והאטרקציות המובילות עדיין יהיו שוקקות בכל עת של השנה.

הזמן הגרוע ביותר לבקר בתאילנד

התקופה הגרועה ביותר לבקר בתאילנד היא כאשר העונה הגשומה והחודשים החמים ביותר חופפים. בבנגקוק, זה בחודש מאי כשהטמפרטורות מגיעות לשיאים של 35 מעלות והגשם הממוצע הוא 14 ימים בחודש. בדרום תאילנד, באפריל נראים הטמפרטורות הגבוהות מהממוצע של 32 מעלות ו-11 ימים של גשם ממוצע.

הלחות הגבוהה, סיכויי הגשם והטמפרטורות הופכים את הנסיעה לאי נוחות יותר מאשר בתקופות אחרות של השנה. קחו בחשבון שהטמפרטורות בכל הארץ יציבות לאורך כל השנה. לדוגמה, בבנגקוק, השפל לעולם לא יורד מתחת ל-21 מעלות ו-23 מעלות בפוקט.

עונות גשומות

העונה העמוסה

עונת הנסיעות העמוסה בתאילנד היא בין דצמבר למרץ. לכן, הזמן הטוב ביותר לבקר בתאילנד עבור חלקם אך מאידך הינו גם הזמן הגרוע ביותר לבקר עבור אחרים. יש סיבה שאנשים אוהבים לטייל ברחבי תאילנד בין דצמבר למרץ.

במהלך תקופה זו, מזג האוויר מושלם לתמונות מעוררות קנאה ולהירגעות נוחה לצד החוף או הבריכה. מטיילים רבים מנצלים את הטמפרטורות המעט נמוכות יותר ואת השמים הבהירים של העונה היבשה, אבל זה אומר המוני אטרקציות מובילות, מחירי מלונות גבוהים יותר ופחות זמינות.

בתאילנד בדצמבר יש עליות נסיעות בחגים. מחירי הטיסות ותעריפי המלונות בדצמבר הם בשמיים בסביבות הזמן הזה. הזמינו מראש כי ההעדפות שלכם למלונות בדירוג הגבוה ביותר עשויות להימכר בין סוף דצמבר לתחילת ינואר.

אורי פרידמן

אורי פרידמן

מייסד האתר "חופשה בתאילנד"

× וילות בקו סמוי להשכרה
דילוג לתוכן