מקומות מומלצים בטיול לפאטאיה

הדברים הטובים ביותר שאפשר לעשות בפטאיה כוללים אטרקציות שנעות ממסורות תאילנדיות עתיקות ועד להרפתקאות מודרניות. אזור זה על החוף המזרחי של תאילנד הוא המקום שבו אתם יכולים למצוא את ההנאות הפשוטות של רחוב המסיבות התוסס ביותר של האומה או להיות מושפל על ידי אוצרות דתיים ייחודיים. חקור את הטבע, האמנות, המדע והתרבות בדרכים שלא היית מדמיינת. תיהנו מהיופי הגולמי של חופת יער הגשם או מהנוצץ והזוהר של במת הקברט.

רשימת ההמלצות המובילות שלנו לטיול בפטאיה היא רק דוגמה מהמגוון המדהים של אטרקציות שתוכלו למצוא באזור. אלו הן תכונות החובה המוחלטות שכל מסלול לכל מבקר צריך לכלול. רבים מהפריטים ברשימה שלנו הם ייחודיים בתאילנד בעוד שחלקם פשוט חסרי שווי בעולם כולו.

מדרחוב

המדרחוב בעיר פטאיה מציע מראות וצלילים שלא דומים לשום מקום אחר בתאילנד. בעוד ש"המדרחוב" ברוב הערים האחרות ברחבי תאילנד פירושו בדרך כלל שוק רחוב רגיל, זה בהחלט לא המקרה כאן. ואכן, אין כמעט שום דבר בארץ שמתאים ל-500 מטר של כיף שנמצא בקצה כביש החוף של פטאיה.

לוקח את שמו מהעובדה שהוא סגור לתנועת כלי רכב לאחר השעה 18:00, כמעט כל בניין משני צידי הכביש – כמו גם רבים ברחובות הצדדיים סביבו – הוא מועדון לילה, בר או מסעדה, במידה הכביש נטוש כמעט לחלוטין בשעות היום שכן כמעט הכל סגור. בלילה, לעומת זאת, הדרך מתעוררת לחיים עם אורות ניאון, מוזיקה חובטת מז'אנרים שונים, מוכרי אוכל, הופעות רחוב וחוגגים מרחבי העולם וזו הסיבה שהיא אחת האטרקציות הטובות בפטאיה.

מדרחוב

מקדש האמת

מקדש האמת הוא מבנה יחיד מסוגו מעץ טיק בפטאיה ואנדרטה מעוררת יראה באמת לאמת הפילוסופית שהופכת אותו לאחת ההמלצות הטובות ביותר לטיול בפטאיה. הוא מספר על החשיבות שיש לדת, לפילוסופיה ולאמנות בהתפתחות האנושית ועל האיוולת שבזניחת המוסר והסיפוק הרוחני במרדף אחר החומרנות.

בסך הכל, המתחם הוא הדגמה יפה ומשפילה של מאמץ ומיומנות אנושית, במיוחד כאשר אתה מבין שאף אחד מהעץ שבו נעשה שימוש לא עבר טיפול או הגנה כימית. משמעות הדבר היא שכאשר חלק אחד הושלם, חלק אחר נכנע לעתים קרובות לתנאים הטרופיים ויש להחליפו.

המופע של טיפאני פטאיה

המופע של טיפאני פטאיה הוא מופע קברט המתרחש בתיאטרון מפואר בצפון פטאיה. לתיאטרון יש לובי ענק משיש מלאכותי שמצליח להיות מרהיב כמעט כמו התלבושות המסנוורות. אמנים עושים את כניסתם לבושים בכל דבר, החל משמלות נשף ארוכות וסוחפות ונוצות של נוצות ועד כיסויי ראש משוכללים ובגדי ים מנוקדים.

נוצרת מהומה חסרת נשימה של סאונד, צבע ואור – מופע המשתרע על פני כל חצי הכדור באמצעות שיר, ריקוד או מערכון. הסצנות כוללות תצפית מוזיקלית בוליווד על הראג' ההודי, ריקוד מעריצים קוריאני מסורתי, הומאז' לעבר הקיסרי של סין ולקידמה, ההיסטוריה של סיאם המסופרת באמצעות ריקוד תאילנדי חינני, מנגינות מופע בברודווי ובורלסק סלפסטיק.

גן טרופי נונג נוך

הגן הטרופי Nong Nooch בפטאיה כולל למעלה מ-200 דונם של חללים מעוצבים מפוצצים בצבעים טרופיים. יש בה כמה מהפרחים, התצוגות והגנים המעוצבים המדהימים ביותר בתאילנד, אם לא בעולם.

הצוות שמאחורי הגנים זכה שוב ושוב בפרסים בינלאומיים על העיצובים שלהם, הכוללים גנים בסגנון צרפתי מהמאה ה-17, בילוי של סטונהנג', תצוגות טופיאריות יצירתיות וגנים שנוצרו אך ורק עם קקטוסים, בונסאים ודקלים טרופיים. זהו גם ביתם של למעלה מ-670 מינים מקומיים והיברידיים של סחלבים. תוכלו לראות תצוגות קבועות של ריקוד תאילנדי קלאסי, איגרוף ותיפוף במהלך ביקורכם בגנים.

השוק הצף של פטאיה

השוק הצף של פטאיה, הידוע גם בשמו האמיתי, Four Regions Floating Market, הוא אחד מהאטרקציות הטובות ביותר לעשות בפטאיה. תת-הקטעים של פיתוח זה בשטח של 10 דונם מייצגים את 4 האזורים העיקריים של תאילנד: צפון, צפון מזרח, מרכז ודרום. ייצוג זה מגיע בצורה של חנויות ודוכנים לממכר מזכרות, פירות, אוכל, אמנות, עבודות יד, גלויות ובגדים וכן מופעי תרבות והדגמות קבועים.

חלק מהספקים אכן צפים, ומוכרים את מרכולתם מסירות מסורתיות וקאנו. השאר בנויים במבנים חסונים עם עמודים, עם שבילים מקורים וגשרים חזקים המחברים ביניהם.

השוק הצף של פטאיה

מקדש בודהה הגדול

מקדש הבודהה הגדול של פטאיה בהחלט ראוי לשמו, בהיותו הגדול ביותר באזור בגובה 18 מטרים. ממוקם כמעט 100 מטרים מעל פני הים, הפסל צופה על חופי פטאיה וג'ומטיין ממיקומו על הגבעה המפרידה בין שניהם.

המכונה מקומית Wat Phra Khao Yai, מתחם המקדשים סביב הבודהה היושב המוזהב המפורט ביותר יוצר מצב רוח רפלקטיבי בקרב המבקרים הרבים שלו, הודות לפעמונים הרבים שלו, הקטורת הבוערת, מספר רב של פסלים קטנים יותר ונופים מרשימים על האזור. לא רק אטרקציה תיירותית, האתר הוא מקדש פעיל, כאשר המקומיים מבקרים לעתים קרובות כדי להתפלל.

פארקי מים של פטאיה

פארקי מים בפאטאיה שייכים לאטרקציות הטובות ביותר לעשות בפטאיה למשפחות. פטאיה היא ביתם של מבחר של פארקי מים יוצאי דופן, כולל הגדולים בכל תאילנד (ובמזרח אסיה), עם עשרות מגלשות ורכיבות ביניהם.

הגדולים והטובים ביותר, כוללים את פארק המים Ramayana ו-Columbia Pictures Aquaverse (לשעבר Cartoon Network Amazone Waterpark), נמצאים במרחק של כ-20 דקות בלבד מפטאיה סיטי. בכל פארק יש מסעדות באתר ומגוון מתקנים מותאמים למשפחות.

נקודת התצפית של פטאיה

נקודת התצפית של פטאיה, הידועה גם כנקודת התצפית של קאו פטאיה על גבעת פראטומנאק, היא נקודת התצפית הטובה ביותר באזור. זה המקום לבקר בו ביום ובלילה כדי לקבל את הצילום הקלאסי של המפרץ הסוחף, בצורת חצי סהר, של פאטאיה. עם זאת, הוזהר, זה הכל מלבד טיפ של מבפנים, אז צפה לחלוק את השקפתך עם זרם כמעט בלתי פוסק של סיורי חבילות והסוחרים המקומיים שעוקבים אחריהם, מפרסמים מזכרות זולות וכיבוד יקר.

זה אולי נשמע מופרך, אבל המציאות היא שהסיורים בדרך כלל ייעצרו למשך 10 עד 15 דקות, וברגע שהם נקראו לחזור לאוטובוס, נקודת התצפית הופכת לשקטה ושלווה – מושלמת ליהנות מהנוף המדהים.

אי האלמוגים

אי האלמוגים של פטאיה מציע ים כחול ורצועה ארוכה של חוף בתולי ריק מבניינים רבי קומות והרחק מציפורני הציוויליזציה. המכונה Koh Laan או Larn Island, זהו המרכז של סדרה של איים קטנים אידיליים דומה הידועים בשם Near Islands (בהיותם 'קרוב' לפטאיה). זה היחיד עם פיתוח משמעותי כמו כבישים, מסעדות וחנויות. פיסת גן עדן קטנה זו מעבר להמולה של העיר ממוקמת 7.5 ק"מ מערבית לחוף פטאיה. זה כבר מזמן מקום מפלט אלטרנטיבי עבור אלה שהתעייפו עם החופים המפותחים והצפופים של פטאיה.

מכיוון שהאי לא כל כך רחוק, המבקרים יכולים להגיע אליו בקלות בבוקר, להישאר כמה שעות ואז לחזור לחוף פטאיה בשעות אחר הצהריים המאוחרות כדי לחוות חופשת תאילנד מושלמת. אתם יכולים לקחת את המעבורת של קו לאן או בסירת המנוע המהירה לכל אחד מהאיים שמסביב ממזח באלי האי של פטאיה.

אמנות בגן עדן

Art in Paradise הוא מוזיאון לאמנות תלת מימד אינטראקטיבי בפטאיה שלוקח את ההנחות המסורתיות של מה שגלריה לאמנות צריכה להיות ומתעלם מהן לחלוטין. במקום זאת, האמנות מתעוררת לחיים והמבקרים יכולים להפוך לחלק ממנה באמצעות שימוש באשליות אופטיות ומשחק בפרספקטיבה.

עמדו בעמדה הנכונה וצלמו מהזווית הנכונה – כל אלה מסומנים בבירור עבורכם – ונראה כאילו אתם עפים על מרבד קסמים מעל המדבר, חוצים גשר רעוע בג'ונגל, שוחים עם דולפינים בפנים. האוקיינוס או לשים את הגימור ליצירות מופת מפורסמות.

אמנות בגן עדן

קאו צ'י צ'אן

קאו צ'י צ'אן או הר בודהה בג'ומטין הוא התחריט הגדול ביותר של בודהה בעולם. התמונה המוטבעת בזהב נחצבה מצלע הר אבן גיר בלייזר. גובהו 130 מטרים ורוחבו 70 מטרים ברובו. גבעת הגיר הבודדת [1] שימשה בעבר לאספקת חומרים לתעשיית הבנייה המקומית. בשנת 1996, כדי להנציח את יובל הזהב של מלך תאילנד, התמונה המסיבית נחצבה בסלע ולאחר מכן סומנה בזהב בהמלצת הפטריארך העליון דאז.

האזור שבו הוא שוכן – הידוע בכינויו "סילברלייק" (האגם הכסוף) – הוא אזור בעל יופי טבעי יוצא דופן, עם עוד כמה אטרקציות בקרבת מקום. השטח מול הר בודהה כולל מקדש, עם נזירים בגלימת זעפרן מראה נפוץ, ולכן מומלץ לבוש מתאים.

אולי תרצה לקרוא את המדריך שלנו על ויזה לתאילד כאן.

אורי פרידמן

אורי פרידמן

מייסד האתר "חופשה בתאילנד"

× וילות בקו סמוי להשכרה
דילוג לתוכן