10 האיים המובילים בתאילנד

ביקור באיים הטובים ביותר של תאילנד יכול להיות גולת הכותרת של כל טיול בממלכה. זוהי דרך מצוינת להירגע, עם חופים מדהימים, דקלים מהנהנים ולינה בטווח שמיעה של גלים מתנפצים בעדינות. בתאילנד יש מאות איים ונכון לומר שיש משהו לכולם לאורך הקילומטרים של קו החוף, או בים אנדמן ממערב או במפרץ תאילנד ממזרח.

כל רשימה של האיים הטובים ביותר בתאילנד חייבת להיות סובייקטיבית, אבל אלו המקומות שמציעים מגוון רחב של חופים מצוינים ולכן הרשימה אינה דירוג, מתקני תיירות בשפע ואווירת איים טרופיים. תסתכל ותראה איזה אי תאילנדי מהרשימה הכי מתאים לך.

1. קו פי פי

איי פי פי הם תמצית היופי האקזוטי, ומציעים קרסטים מאבן גיר עם ג'ונגל עבה ומפרצונים מדהימים של חול זהוב. יש לומר שפי פי דון, האי המיושב היחיד, חווה התפתחות משתוללת בשנים האחרונות, מה שאכן פוגע מעט באלמנט האסקפייסטי של האי. עם זאת, זה גם אומר שיש יותר מתקנים מותאמים לתייריים כמו מסעדות, ברים על החוף וחנויות. חיי הלילה ב-קו פי פי בולטים במיוחד במהלך מסיבות הפול מון, הפופולריות במיוחד בקרב קהל התרמילאים. צלילה סביב קו פי פי פופולרית מאוד, כמו גם טיול ל"קו פי פי לה", התפאורה המפורסמת של החוף, שהניע את האי לתהילה בשנת 2000.

איים ומקומות בתאילנד

2. קו צ'אנג

קו צ'אנג הוא אחד האיים המאתגרים ביותר של תאילנד להגיע אליו, אבל זה עזר לו לשמור על היופי הטבעי והאווירה הרגועה שלו. זהו גם אי ענק (שני רק לפוקט בגודלו) אך מקבל בברכה רק חלק קטן מהמבקרים מהם נהנו אחיו המפורסם יותר. השטח ההררי הופך אותו למחוספס יותר מרוב האיים התאילנדים האחרים, מה שהופך את החקר למאתגר ומרגש יותר. ישנם חופים רבים בקו צ'אנג, כך שקל למצוא חלקת חול משלך. בפנים הארץ, יש כמה מפלים ומקדשים מקסימים.

3. פוקט

פוקט הוא אופציה מצוינת אם אתם מחפשים חופשה לכל אורך הדרך המשלבת חופים ציוריים, אפשרויות תחבורה נוחות והמון פעילויות. האי הגדול ביותר בתאילנד נהדר עבור שהיות יוקרתיות וחופשות משפחתיות, עם שפע של מקומות שטרם התגלו. עם שדה תעופה בינלאומי משלו, כדאי אפילו ביקורים קצרים מחלקים אחרים של דרום מזרח אסיה. ברגע שהלילה יורד, יש מועדונים, מופעים ומסעדות מפוארות שיתחרו בערי בירה רבות.

4. קו לנטה

קו לנטה קרוב לקראבי אך הצליח להימנע מהפיתוח הגדול שנראה במקומות אחרים בדרום תאילנד. גדול, מרווח ונינוח, זהו מקום פופולרי לחופשה משפחתית בתאילנד רגועה. יש 9 חופים נפרדים בקו לנטה, יחד עם כמה מקומות מבודדים ליהנות מהם. כדי להגיע לקו לנטה, ניתן לקחת את ההעברה המהירה משדה התעופה של קראבי, המשלבת מיניוואן וסירת מנוע מהירה ומגיעה לשם תוך פחות משעתיים. השילוב הנעים הזה של נוחות והתבודדות מושך אליו מחפשי שמש רבים.

5. קו ליפה

בשנות ה-90, קו ליפה עלה לגדולה כאי טרופי מרוחק שיש בו חופים מדהימים, מים צלולים ופירות ים שנלקחו היישר מסירות הדייגים על הגריל. ממוקם בדרום מחוז סאטון בתאילנד, בסמוך לגבול תאילנד-מלזיה, הוא שייך לארכיפלג אדאנג-ראווי בפאתי הפארק הימי הלאומי טארוטאו.

האי במקור מיושב רק על ידי צועני ים, האי התפתח במהירות כדי לענות על הביקוש התיירותי הגובר, אם כי החופים הם עדיין מהטובים ביותר בתאילנד. Koh Lipe מפורסם למדי בשנורקלינג וצלילה ושוניות האלמוגים שלו קלות להגיע אליהן מכיוון שהן מתחילות במרחק של מטרים ספורים בלבד מכל אחד מארבעת החופים המרכזיים.

איים ומקומות

6. איי סימילאן

איי סימילאן, בדרום תאילנד, מוגבלים מבחינת מתקנים, אבל אם אתם מחפשים חופים נקיים ויפים, הם בהחלט שווים את המאמץ להגיע לשם. האיים, המוגנים כפארק ימי לאומי, נגישים רק בין אוקטובר למאי. זה לוקח בערך 1.5 שעות בסירת מנוע מהירה מפוקט לסימילאנס. האיים נחשבים לרוב כאחד המקומות הטובים ביותר לצלילה ושנורקלינג בעולם. האיסור על בתי מלון ודיג מסחרי במים סביב הסימילאנים שמר על אקולוגיה ימית [1] כמעט בתולה.

7. קו סמוי

קו סמוי הוא חלק משביל התיירות המהולל, המציע מתקנים מצוינים, מגוון חופים מדהימים ואפילו כמה מרכזי קניות גדולים. מי שמגיע לראשונה לתאילנד בוודאי יעריך כמה קל הכל בקו סאמוי – אלה שאוהבים ברים על החוף ולהדליק את הנר בשני קצותיו יאהבו את ההמולה של חוף צ'אוונג. רוב הלינה בסאמוי מתאימה לקטגוריית הביניים, אבל תמצאו כמה אתרי נופש מדהימים ברמת 5 כוכבים הממוקמים במפרצים מבודדים הרחק מהחוף המזרחי הפופולרי.

8. קו סאמט

קו סאמט הוא מקום מפלט לסוף שבוע מועדף על תושבי בנגקוק עצמם. זהו אי תאילנדי מדהים בפני עצמו, עם מספר חופים יפים ושפע של לינה בתקציב נמוך. אמנם איכות החול והים לא ממש עומדת בקנה אחד עם האיים התאילנדים הטובים ביותר דרומה יותר, אבל הנוחות שבמרחק של כמה שעות נסיעה מבנגקוק יותר מפצה על כך. עם רדת הלילה, החופים של קו סאמט עמוסים בפאבים ומסיבות שעמוסים למדי בשילוב של תאילנדים וזרים.

9. קו פה נגן

קו פה נגן הוא ללא ספק אחד האיים הטובים ביותר בתאילנד – זה גם אי של סתירות. הוא מארח את מסיבת החוף הגדולה ביותר במדינה, אך יש בו כמה מהמקומות המבודדים והבתוליים ביותר. יש לה קבוצה קוסמופוליטית מאוד של גולים אבל מצליחה לשמור על אווירה מקומית חזקה. קופנגן מורכב ברובו מגרניט, ואי (כמעט) בתולי עם פנים ג'ונגל טרופי גבעות ושופע וחופים אידיליים ארוכים עם חול לבן, כמו גם למעלה מ-20 אתרי צלילה סמוכים.

נקודות הירידה העיקריות הן תונגסלה והאד רין, 2 עיירות שוקקות שהן בדיוק ההפך מכל חלקי האי. חשוב להבין שמספר המבקרים עולה סביב מסיבות הירח המלא החודשיות כאשר מקומות הלינה עלולים להיעשות נדירים והמחירים עולים.

איים בתאילנד

10 קו טאו

אם אתם אוהבים ימים עצלים על החוף ואווירה ידידותית, Ko Tao (תאילנדית: 'אי הצבים') יכולה להיות המקום לטיול הבא שלכם. אחת הסיבות העיקריות לבחור באי הזה היא כי זהו אחד המקומות הטובים בעולם ללימוד צלילה. יש שם כמות עצומה של מפעילים, עם מדריכים כמעט מכל מדינות העולם. שוניות האלמוגים התוססות הן ביתם של מגוון רחב של יצורי ים צבעוניים, כולל צבים, באופן טבעי. אחרי כמה ימים בקו טאו, תתחילו להרגיש כמו מקומיים בזכות גודלו הקטן של האי והחמימות של המקומיים.

אורי פרידמן

אורי פרידמן

מייסד האתר "חופשה בתאילנד"

× וילות בקו סמוי להשכרה
דילוג לתוכן