גן הבודהה הסודי

גלה פרוסת גן עדן על פני כדור הארץ בגן הבודהה הסודי, הידוע גם בשם "נמטוק טאר נים, גן השמים או הגן הקסום". פנינה נסתרת זו, הממוקמת גבוה בגבעות בחלק הפנימי של קו סמוי, מציעה נופים מלכותיים, סביבות ג'ונגל שופעות, ואוסף פסלים יוצא דופן שמקרבים אותך צעד נוסף אל האלוהי.

הגן הוא יצירתו של נים תונגסוק, חקלאי פירות ותיק בסאמוי שהחל לבנות את המרחב יוצא הדופן הזה סביב האדמה המוריקה של משפחתו מצפון-מערב לחוף לאמאי בשנת 1976. זה לא רק גן אלא פנורמה אמנותית המשקפת את התרבות התאילנדית התוססת. החזון הדמיוני של תונגסוק.

כל פסל בגן, בין אם הוא של חיה, אלוהות או אדם, מעוצב וממוקם בקפידה. אחת האטרקציות הייחודיות היא פסל של חון נים עצמו, היושב בנוחות על סלע. המקום הזה הוא יצירת המופת שלו, פרויקט שפיתח בלהט עד נשימתו האחרונה בגיל 91.

אחד המאפיינים הקסומים של הגן הוא המפל והנחל הזורמים בו, הכל בצל העבה של העלווה השופעת. ניווט בדרך התלולה והמשובשת כדי להגיע למקלט זה בראש גבעה היא ההרפתקה, שעדיף לבצע ברכב 4WD[1].

הגן הסודי של הבודהה

כל ביקור בגן הבודהה הסודי מגלה סודות חדשים והפתעות נסתרות. קל לפספס פסל תחוב מאחורי עץ או עמידה בשמירה בסיבוב. בשנות עבודתו, חון נים היה חקלאי דוריאן חדשני שתרם באופן משמעותי להפיכת סמוי למפורסם בזכות הפרי החריף היקר הזה.

לאחר פרישתו, הוא פתח את אדמתו לציבור, ופיתח את הגן הזה המלא בדמויות המייצגות בעיקר פולקלור בודהיסטי. כל פסל מספר סיפור, המוכר לרוב התאילנדים, ומוסיף רבדים של משמעות לאמנות המעוררת הזו.

הפנורמה מהבודהא הסודי, היושב על ראש מפל טאר נים, היא לא פחות ממרהיבה. הדרך המובילה אליו מציעה גם נופי אי עוצרי נשימה, המושלם לעצירת צילום מהירה.

קל לאבד את תחושת הזמן לחקור את התרבות, היופי והשלווה של המקום הזה, מה שהופך אותו למקום שחובה לבקר בו בתאילנד. לעוד חוויות טיול מדהימות כאלה, עיין בבלוג שלנו בנושא טיול אחרי צבא לתאילנד.

כדי להגיע לגן, סעו בכביש חיל האוויר ב-Baan Saket המוביל למפל Ta Nim. התכוננו למסלול עפר ב-400 המטרים האחרונים של העלייה. רק נהגים מנוסים צריכים לנסות את ההרפתקה הזו, בהתחשב בתנאי הדרך המאתגרים.

המבקרים יכולים גם ליהנות מהגן כחלק מסיור ספארי בג'ונגל או טיול טרקטורונים, עם סידורים בקלות עם רוב סוכני הטיולים בסאמוי. זכור, בגן יש שבילים תלולים ומדרגות רבות, מהווים אתגר עבור אנשים עם ניידות מוגבלת.

אחרי מסע לגן הבודהה הסודי, לא יהיה נחמד להירגע בוילה מפוארת? קראו על קנדה פול וילס, עוד יעד מרהיב לרומם את חופשת תאילנד שלכם. המשיכו לחקור איתנו!

אורי פרידמן

אורי פרידמן

מייסד האתר "חופשה בתאילנד"

× וילות בקו סמוי להשכרה
דילוג לתוכן