9 אטרקציות מדהימות בעיירת הוא הין, תאילנד

הואה הין היא עיירה המוכרת למעטים. הואה הין מותאמת בעיקר לבילוי משפחתי על שפת הים. הואה הין בדרך כלל מלאה באנשים שלוקחים הפסקה מבנגקוק בסופי שבוע ומכיוון שהיא נמצאת במרחק נסיעה קצר בלבד, הפופולריות שלה נשארה. הרבה מהאטרקציה של הואה הין טמונה בתחושת העולם הישן המקסימה של העיר, המוצגת בצורה הטובה ביותר בתחנת הרכבת של הואה הין ובארמון Maruekhathaiyawan.

רוב התאילנדים אכן רואים את הואה הין כיעד חופשה רומנטי ואלגנטי לירח דבש בתאילנד, רעיון שהתחיל לפני כ-100 שנה כשבני משפחת המלוכה והאמידים היו מבלים את הקיץ שלהם כאן. כתוצאה מכך, להואה הין יש כעת אינספור בתים מקסימים על חוף הים, וילות וכמה ארמונות קיץ מושכים וינטג'. כל אלו הן אטרקציות פופולריות בהואה הין, אבל כפרי הקניות והסיורים החדשים יותר, שנבנו במיוחד, פירושם שיש משהו לכל הדורות. בואו נסתכל על הדברים ב"הוא הין תאילנד שלא הכרת:

מהם הדברים הטובים ביותר לעשות בהואה הין?

1. חוף הואה הין

חוף הואה הין הוא קטע פנטסטי באורך 8 ק"מ של חול עדין ורך. בהיותו פונה מזרחה, זהו מקום נפלא לצפות בזריחה. במהלך היום, יש בו אווירה נעימה ורגועה, לעתים קרובות עם פעילויות מהנות זמינות כגון אופנועי ים, סירות בננה וכדורעף חופים [1]. המים נהדרים לשחייה, אם כי לפעמים יכולות להיות מדוזות בעונת השפל.

החוף שייך ל- Khao Takiap בקצה הדרומי, וקו החוף עצמו זרוע מזחים ואזורים בלתי נגישים מדי פעם. אמנם אתה בהחלט יכול לצאת לטיול ארוך מאוד על החול, אבל בסופו של דבר תפגע במכשולים. שימו לב, עם המון מלונות הפונים ישירות אל החוף ממש לאורכו, יש רק מספר מוגבל של מקומות שבהם תוכלו לגשת בקלות לחול, וחניה לרכב יכולה להיות מסובכת ליד המקומות האלה.

חוף הואה הין

2. תחנת הרכבת הואה הין

תחנת הרכבת הואה הין נבנתה בתקופת שלטונו של המלך ראמה השישי ונפתחה בשנת 1911. היא נמצאת במרחק קצר בלבד ממרכז העיר. תחנת הרכבת וחדר ההמתנה המלכותי הסמוך הם ללא ספק אחד מציוני הדרך האטרקטיביים ביותר של הואה הין. מבני העץ הצבועים בבהירות שבמאפיינם התאילנדי בעיצוב מצליחים איכשהו לקבל תחושה 'ויקטוריאנית'.

הסיפור על לידתה של הואה הין כעיר מפלט מלכותית על חוף הים לא יהיה שלם ללא אזכור של תחנת הרכבת ההיסטורית הזו. בימים הראשונים לא הייתה גישה דרך כביש לעיר החוף האידילית הזו, ונסיעה ברכבת הייתה אלטרנטיבה חדשה ומענגת להגיע מבנגקוק להואה הין במקום בסירה. גם אם לא הגעתם לאתר הנופש ברכבת, לכו והסתכלו. תחנת הרכבת הזו מקסימה, מוזרה ופוטוגנית.

3. שוק ציקדה

שוק ציקדה בהואה הין עוסק כולו באמנות, מלאכת יד בעבודת יד וזמנים טובים. עם קונספט של שוק באוויר הפתוח, הוא מפגיש בין הכישרונות האמנותיים של הואה הין לבין אלה שלובשים "חופש ביטוי" על שרוולים. בשוק יש מדורים לאופנה, אמנות, אירועים ובידור ואוכל.

Art à la mode תופס את רוב החלל החיצוני ומוקדש לאופנה ופריטים דקורטיביים. אמנות מקורה בגלריה לאמנות היא המקום שבו מוצעים למכירה רוב הציורים והפסלים. זה מקום נחמד לבקר בו במהלך החופשה הבאה בתאילנד. בתוך אותו הבניין שבו נמצא הגלריה לאמנות יש קומץ חנויות שמוכרות אומנות יצירתית ומזכרות. פתוח רק בערבי סוף השבוע, השוק עמוס בדרך כלל בסופי שבוע מבנגקוק. הוא ממוקם ליד כביש פאצ'קאסם, בערך באמצע הדרך בין העיירה הואה הין וקאו טקיאב.

4. שוק הלילה הואה הין 

שוק הלילה הואה הין הוא שוק מסורתי ממש במרכז העיר, בין כביש פצ'קאסם לקו הרכבת. השוק מקיף רחוב אחד ומתעורר לחיים מהשעה 18:30 ואילך כאשר סוחרים עומדים על הרחוב בדוכנים שלהם המוכרים סחורות שונות. רוב הפריטים הנמכרים כאן הם בדרך כלל מה שאתה עשוי לצפות משוק תאילנדי.

יש מבחר מעולה של מסעדות פירות ים לאורך הכביש המארח את שוק הלילה של הואה הין, שגם מושך הרבה תשומת לב מהמבקרים. מסעדות פירות הים בחלק זה של העיר פופולריות להפליא בזכות האווירה, איכות האוכל והמחירים הנמוכים בסגנון תאילנדי. עם מרווח מינימלי בין כל מוסד, אתה יכול כמעט לצפות לאותו דבר מכל מקום ולמחירים המשתווים מאוד לשכנים שלהם.

שוק הלילה הואה הין

5. פארק המים בלאק מאונטיין

פארק המים בלאק מאונטיין מציע יום שכולו כיף למשפחות ולכל מי שזקוק לכיף רטוב. הפארק כולל 9 מגלשות מים שונות, בריכת גלים, נהר עצל, בריכת חוף, בריכת ילדים ועוד – כולם ממוקמים על נוף עצום של הרים מול אגם מלאכותי רק 10 ק"מ צפונית להואה הין.

בבעלות ובניהול של אותם אנשים מאחורי מגרש הגולף בלק מאונטיין, פארק המים הוא אחת האטרקציות המשפחתיות הגדולות בתיק העבודות של הקבוצה. הוא ממוקם מול מסלול הגולף, על כביש מקומי שעובר דרך וואט הואי מונגקול ובאן סילאפין.

6. קאו טקיאפ

Khao Takiap היא אחת האטרקציות הגדולות ביותר במחוז Prachuap Khiri Khan. השם שלו מתורגם כ'הר הצ'ופסטיקס', אם כי אולי תשמעו אותו מכונה 'הר הקופים' בשל הקופים שחיים עליו.

ההר הוא גם ביתו של מקדש בראשה עם נוף מרהיב על הואה הין. תחילת הטיול עד למקדש מסומנת בפעמון גדול ובגרם מדרגות עד למקדש הראשי, שהוא מבנה דמוי פגודה.

7. מערת פראיה נחון

מערת Phraya Nakhon המפוארת היא אחת מנקודות הציון המיסטיות והמסתוריות ביותר של תאילנד, אך רק מעט מטיילים זוכים להזדמנות לצלם אותה. הסיבה פשוטה: הביתן הזהוב והירוק הזה חבוי בתוך מערה שקשה להגיע אליה ורק קומץ מבקרים מסורים יעשו את המאמץ לבקר בו. אלה שכן מתוגמלים עם חזון מדהים שנראה כאילו הוא ישר מסרט של אינדיאנה ג'ונס.

מערת Phraya Nakhon ממוקמת בפארק הלאומי Khao Sam Roi Yot במחוז Prachuap Khiri Khan, 45 דקות נסיעה דרומית להואה הין. הצעד הראשון להגיע למערה הוא לנסוע לכפר הקטן באנג פו הממוקם ליד החוף, ומשם להחליט אם אתם מעדיפים לשכור סירה שתיקח אתכם סביב הכף לחוף לאם סלה, או ללכת ברגל 30 דקות. טרק מעל הגבעה המוביל לאותו חוף לאם סלה.

8. פארק סנטוריני צ'ה-אם

פארק סנטוריני הוא פארק שעשועים שמביא חלק מהאי היווני המושלם לצ'ה-אם. יש בו את כל הפרטים הנכונים, ממבנים קלאסיים מסוידים בלבן, חלונות צבועים צבעוניים, ועד בשבילים מרוצפי אבן ומגדלי כיפות. שורה מרשימה של חנויות, מסעדות ופארק שעשועים מבטיחים זמנים טובים לכולם במיוחד אם אתם נוסעים לתאילנד עם ילדים.

בפארק 5 אזורים המספקים בילוי מקיף למשפחות. Park Zone הוא בעצם החלק של פארק השעשועים, עם טרמפים ומשחקים הממוקמים בשטחים מטופחים עצומים. כל הרכיבות מיובאות, כולל הגלגל הענק בגובה 40 מטר, קרוסלה דו-קומתית, בנג'י הפוך G-MAX, נדנדה ענקית של G-MAX, המשחק האינטראקטיבי XD Dark Ride 7D ומבנה הטיפוס הראשון של Wallholla באסיה.

פארק סנטוריני צ'ה-אם

9. ונציה הואה הין

ונציה היא יעד מגניב לקניות ואטרקציה בהואה הין, בעקבות הפופולריות הגוברת וההצלחה הבלתי ניתנת להכחשה של יעדי סוף שבוע דומים אחרים בתאילנד. פאליו בקאו יאי היה כנראה אחד הטריגרים למעקב כזה של כפרים יפים, ואחריו מיד אחריהם פארק סנטוריני היפהפה בהואה הין והאסיאטיק המפורסמת כיום בבנגקוק.

הנושא שנבחר על ידי "ונציה" הוא ללא ספק ונציה, ולא תחמיצו את העתק של מגדל הפעמונים של סן מרקו בנסיעה דרך צ'א-אם בדרככם להואה הין. הפארק הוא עצום וכולל אפילו 'תעלה גדולה' באורך 200 מטר שעליה ניתן למעשה להגיע לנסיעה על גונדולות ונציאניות אייקוניות.

בהיותך מטייל נלהב, אולי תרצה לקרוא את המדריך שלנו למתי כדאי לטוס לתאילנד כאן.

אורי פרידמן

אורי פרידמן

מייסד האתר "חופשה בתאילנד"

× וילות בקו סמוי להשכרה
דילוג לתוכן