מוזיאון הצונאמי הבינלאומי

צונאמי הרסני פגע ב-12 מדינות ב-2004 קרוב לאוקיינוס ​​ההודי. מוזיאון הצונאמי הבינלאומי נוצר על ידי סטודנטים בפאנג נגה, תאילנד כדי ללמד על התגובות התרבותיות והפסיכולוגיות הקשורות להשפעות של צונאמי. הסטודנטים מאמינים בחשיבות של קידום בריאות הנפש באמצעות מחקר. המוזיאון איפשר לתלמידים ללמוד גם התאוששות וגם טראומה בצורה משמעותית בנוסף לתרומה ישירה לקהילות הזקוקות לעזרה.

התרומות למוזיאון משמשות לסיוע לילדים תאילנדים עם מזון, מים וציוד לבית הספר. הפרויקט עוסק בסיוע לסטודנטים ללמוד את חשיבות הפסיכולוגיה, ולאפשר להם להציע חינוך ותמיכה לקהילות המקומיות.

רעידת אדמה בעוצמה של 9.1 הביאה לצונאמי הרסני. יותר מ-2.3 מיליון אנשים איבדו את בתיהם, ויותר מ-250,000 אנשים איבדו את חייהם. שלושה חודשים לאחר מכן, נערך פרויקט מחקר עם 250 ניצולים שרואיינו. במרץ 2006 נערך מחקר המשך.

התוצאות הראו שרבים מהתושבים לא הבינו לחלוטין את סימני האזהרה הקריטיים של צונאמי הרסני, כמו האופן בו נוצר הצונאמי או הליכי הפינוי המתאימים. זה היה כאשר החל הרעיון ליצור מוזיאון חינוכי הממוקם בקאו לאק. זה היה אחד האזורים שנפגעו הכי קשה.

הרעיון היה לבנות מוזיאון לחינוך הציבור בנוגע לצונאמי. אנשים יוכלו להמשיך בחייהם בקלות רבה יותר באמצעות כוח הרוח, החוסן והתקווה.

מקום למוזיאון הועמד לרשותו על ידי אחד מבעלי העסקים בקאו לאק. הבעלים הציע לפקח על הפעילות היומיומית של המוזיאון. מאחר שההחלמה נעזרה בארגונים ואנשים מכל העולם, התקבלה ההחלטה לקרוא למוזיאון מוזיאון הצונאמי הבינלאומי.

פותח מחקר עצמאי כדי להבטיח שהתלמידים יוכלו להשתתף. לאחר מכן תוכננו תערוכות חינוכיות עבור המוזיאון. המוזיאון מלמד את התלמידים כיצד להשתמש בממצאים שהתקבלו ממחקר פסיכולוגי לקידום בריאות הנפש, חמלה, חינוך ומודעות חברתית.

מוזיאון הצונאמי הבינלאומי

המוזיאון מלמד את התגובות התרבותיות והפסיכולוגיות של אירועים טראומטיים ואסונות טבע לתלמידים. לסטודנטים יש את היכולת להשתמש בממצאי מחקר ובתיאוריות באמצעות פיתוח מגוון תערוכות עבור המוזיאון.

התערוכות כוללות תצוגה של סירת משטרה תקועה וסרטונים ותצלומים של צונאמי בעבר. התערוכות והפאנלים לא רק אינפורמטיביים במיוחד, אלא מספרים את הסיפורים העצובים בצורה פשוטה וקלה להבנה.

הביקור במוזיאון הוא חוויה כדאית, אינפורמטיבית ומפוכחת. כל התרומות עוזרות לניצולי הצונאמי שאיבד הכל. המבקרים יוצאים עם הבנה טובה של ההרס הנובע מצונאמי בסדר גודל כזה.

כדי לוודא שיש מקום פנוי, מומלץ להזמין מקום מראש. ראיונות שנערכו בעבר בוחנים הן את המנבאים והן את השכיחות של הפרעת דחק פוסט טראומטית או PTSD[1].

PTSD מקיף את התסמינים הפיזיים והפסיכולוגיים המתפתחים לעתים קרובות לאחר אירוע מסכן חיים. הניצולים חשים לעיתים קרובות מודעות רבה יותר לשינויים הנחוצים בחייהם עקב הבנה טובה יותר של סדרי העדיפויות החשובים ביותר בחיים.

הבנה אמיתית של חשיבות התרבות הנוגעת לצמיחה ומצוקה נפוצה לאחר אירוע טראומטי. המוזיאון מעוצב היטב, אינפורמטיבי ומלמד אנשים על צונאמי.

המבקרים לומדים כיצד נוצר צונאמי, ועל הטרגדיה בקאו לאק של דצמבר 2004. המוזיאון ממוקם על כביש Phetkasem בבית בן שתי קומות. רחוב Phetkasem הוא כביש חוף מרכזי המחבר בין ראנונג לפוקט בבאנג ניאנג.

המוזיאון נוצר על ידי איגוד המחלקה לפסיכולוגיה של אוניברסיטאות וושינגטון המערבית והרשויות המקומיות. המבקרים לומדים מדוע הצונאמי נוצר עקב רעידת אדמה של 9.1 המתרחשת מול חופי אינדונזיה.

סימני האזהרה של צונאמי מוסברים בבירור. אם האנשים שחיים בהשגחת פאנג נגה היו מודעים למידע הזה באותו זמן, חיים רבים היו יכולים להינצל. סירת 813 של הצי התאילנדי נחה ישירות ליד המוזיאון.

הסירה מדגימה את כוחו של הגל הפוגע בחוף הקאו לאק. הספינה הגדולה נבנתה מפלדה, אך הצונאמי נשא את הסירה פנימה כמעט שני קילומטרים. התערוכות של המוזיאון עזרו להעמיד את האסון בפרספקטיבה נכונה.

רוב דמי הכניסה של 100 באט ורווחי הסחורה נתרמים כדי לסייע לקהילה המקומית. התרומות ניתנות לקורבנות הצונאמי. המוזיאון ממוקם בבאנג ניאנג ב-47/7 Moo 3 Khakkhuk Takuapa בתאילנד. המוזיאון פתוח כל יום מ-9:00 בבוקר ועד 9:00 בערב.

אם אתה נהנה מהבלוגים שלנו על תרבות ואטרקציות תאילנדיות, למה שלא תשקול לחוות זאת ממקור ראשון? שוכן ביופי הנופי של צפון תאילנד, אנאנטרה צ'יאנג מאי ריזורט הוא המפלט המושלם עבורכם. מציע נופים עוצרי נשימה ושירות שאין שני לו, אתר נופש זה יהפוך את שהותכם בתאילנד לבלתי נשכחת באמת.

מוזיאון הצונאמי הבינלאומי

תערוכות ופעילויות

התערוכות המוצגות כעת כוללות:

  • צונאמי, לוחות טקטוניים ורעידות אדמה הוא תיאור של איך רעידות אדמה יכולות לגרום להיווצרות צונאמי
  • העולם הופך לאחד הוא רשימה של יותר מ-170 עסקים וארגונים ולמעלה מ-60 מדינות המספקות סיוע לקורבנות הצונאמי
  • מערכת אזהרת הצונאמי מסבירה כיצד למעלה מ-26 מדינות עשו את המאמץ לפתח מערכת התרעה לצונאמי במיוחד עבור האוקיינוס ​​ההודי
  • ההשפעות הסביבתיות של הצונאמי הוא סיכום של הנזקים ביבשה ובאזורים תת-מימיים כולל זיהום בארות מים
  • סימני האזהרה של צונאמי מסבירים את האותות הסביבתיים המראים שצונאמי עשוי להיות בדרך
  • בנייה מחדש של פרנסה וקהילות היא תערוכה המתארת ​​את ההשפעה שהיתה לצונאמי על חיי האנשים, כולל האתגרים הייחודיים של ילדים ונשים
  • Working Together for Reconstruction and Recovery היא תערוכה כפולה המכסה ארגוני התאוששות וסיוע כולל הבנק העולמי, הצלב האדום ויוניסף
  • סיפורים אישיים: חמלה ודאגה מסביב לעולם דנים במאמצים שנעשו על ידי אזרחים בודדים המוכנים לעזור לניצולי צונאמי על ידי נקיטת פעולה.

סיוע לבתי ספר מקומיים

בתי ספר הממוקמים באזור קאו לאק חווים קשיים לענות על צורכי התלמידים כולל אספקת ציוד וארוחות לילדים. לכל מי שמבקר במוזיאון יש אפשרות לתרום תרומה מרצון לסיוע לבתי הספר המקומיים. דוגמה טובה היא שחלק מהתרומות הללו משמשות לרכישת מזרונים כולל כילה נגד יתושים.

זה מעניק לגני ילדים הגנה מפני קדחת דנגי בזמן תנומה. באחד מבתי הספר בכפר יש באר מזוהמת מהצונאמי. חלק מהתרומות משמשות לקניית מים בטוחים לשתייה שהילדים יספיקו לשנה שלמה. בנוסף למתן תמיכה לבתי הספר בכפר המקומי, המוזיאון מסייע גם לקהילה המקומית.

האם אתה נרגש לחקור עוד על תאילנד? למה לא לחשוף את תרבות הקניות התוססת הבא? משווקי לילה שוקקים ועד קניונים יוקרתיים, בתאילנד יש משהו לכל קונה. צלול לפוסט הבלוג שלנו, קניות בתאילנד, וגלו גן עדן לקונים שאין כמותו.

הערכת המוזיאון

במהלך השבוע הראשון לפעילות ביקרו במוזיאון יותר מ-3,000 איש. ההערות שהשאירו המבקרים היו חיוביות ביותר. יום אחד נסקרו 38 מבקרים עם שיעור תגובה של 85 אחוז. נעשה שימוש בסולם של ארבע נקודות כאשר אחד מציין שהמבקר כלל לא היה מרוצה, וארבע אומר שהמבקר היה מאוד מרוצה. הדירוג הכולל היה 3.5 עבור הדברים הבאים:

  • הבנה טובה יותר מדוע נוצר צונאמי
  • שלטי אזהרה לצונאמי
  • הדרך הטובה ביותר להתפנות
  • הדרך שבה צונאמי משפיעים על היבשה, האוקיינוס ​​והחברה
  • סיוע עולמי
  • מבקרים אמרו שהמוזיאון מעורר השראה ומעניין כאחד. הרושם הכללי של המבקרים היה חיובי.

התאמת המוזיאון לשימושים נוספים

מוזיאונים וארכיונים בנושא אסונות טבע חשובים ביותר עבור תלמידי העתיד. חשוב להרחיב ולעדכן את החומרים ככל שעובר הזמן. בנוסף לאספקת מידע לאסונות טבע, ניתן להתאים בקלות את המוזיאון לכיסוי נושאים חשובים נוספים.

ניתן להציג את התערוכות במקומות רבים מלבד מוזיאונים. כאשר ישנם משאבים וזמן פנויים, ניתן לפתח תערוכות על ידי סטודנטים עבור הציבור, סטודנטים וילדי בית ספר.

מוצגים יכולים לקדם התנהגויות כולל הימנעות מעישון, איך להתמודד עם לחץ ומדוע בחירת מזונות בריאים חשובה. ניתן להציג תערוכות לבתי ספר תיכוניים במסדרונות או בקפיטריות, למכללות בגלריות, במסדרונות ובמעונות, או במבנים רבים, כולל חדרי המתנה.

אפילו פרויקטים שאינם דורשים מימון או נסיעות עלולים לקחת זמן רב והכרחי תכנון מתקדם. המאמץ הנדרש הוא כדאי כי הוא מהווה דרך מצוינת לתרום לקהילה באמצעות מחקר פסיכולוגי.

הערכות סטודנטים למוזיאון

המוזיאון זכה לשבחים פה אחד על ידי סטודנטים. הסטודנטים ציינו כי המוזיאון שיפר את הבנתם לגבי אחריות חברתית, התלהבות מביצוע מחקר וכישורי חשיבה ביקורתית.

לסטודנטים ניתנה הזדמנות ללמוד על נושאים בין-תרבותיים, מחקר ותיאוריה, וכיצד ניתן להשתמש במחקר כדי לעזור לאנשים שחווים אסון שנחשב לקטלני הרביעי בהיסטוריה. סטודנטים מסוימים אמרו שהחוויה שלהם עם המוזיאון תמיד תהיה אחת מרגעי השיא של חייהם.

מוזיאון צונאמי

קורבנות הצונאמי

היו 229866 אנשים שאיבדו את חייהם בגלל הצונאמי. זה לא כולל רק את תאילנד. בסך הכל נמצאו 186983 גופות, אך 42883 אנשים עדיין רשומים כנעדרים. האנשים שאיבדו את חייהם במהלך האסון הזה הם ממדינות רבות כולל כל אלה.

  • 167736 אנשים באינדונזיה
  • 35322 אנשים בסרי לנקה
  • 18045 אנשים בהודו
  • 8212 אנשים בתאילנד
  • 289 אנשים בסומליה
  • 108 פרטים באיים המלדיביים
  • 75 אנשים במלזיה
  • 61 אנשים במיאנמר
  • 13 פרטים בטנזניה
  • שני אנשים בבנגלדש
  • שני אנשים באיי סיישל
  • אדם אחד בקניה

אהבת את הפוסט הזה? חדשות טובות – יש לנו עוד הרבה מה להציע! המשך בחקירתך בבלוג שלנו של חופשה בתאילנד וסיפק את תשוקותיך לטיול

אורי פרידמן

אורי פרידמן

מייסד האתר "חופשה בתאילנד"

× וילות בקו סמוי להשכרה
דילוג לתוכן