אוכל רחוב תאילנדי

10 מהמנות הפופולריות ביותר של אוכל רחוב תאילנדי

כשזה מגיע למטבח התאילנדי, אוכל רחוב תאילנדי תופס מקום מיוחד בלבם של המקומיים והמבקרים כאחד. הטעמים התוססים, התבלינים הארומטיים והאווירה השוקקת של שווקי הופכים אותם לחוויה שחובה לבקר בהם. הנה עשר מהמנות הפופולריות ביותר של שבוודאי יגרמו את בלוטות הטעם שלכם.

1. פאד תאי

אולי האוכל רחוב תאילנדי המפורסם ביותר ברחבי העולם, פאד תאי הוא מנת אטריות מוקפצות העשויה עם אטריות אורז, ביצים, טופו, שרימפס או עוף, נבטי שעועית, בוטנים, ובטעם משחת תמרהינדי, רוטב דגים וליים. זוהי תערובת הרמונית של טעמים מתוקים, חמוצים ומלוחים שגורמת לאנשים לחזור לעוד.

2. סום טום (סלט פפאיה ירוקה)

סום טום הוא סלט מרענן וטעים העשוי מפפאיה ירוקה מגוררת, עגבניות שרי, שעועית ירוקה, בוטנים, שום, צ'ילי ורוטב ליים. זהו פיצוץ מענג של טעמים, המשלב חריפות, חריפות ופריכות.
אוכל רחוב תאילנדי

3. אורז דביק מנגו 

לבעלי שן מתוק, מנגו סטיקי רייס הוא קינוח תאילנדי שחובה לנסות. הוא כולל פרוסות מנגו בשלות המוגשות עם אורז דביק וחלב קוקוס[1], היוצרים שילוב שמימי של מרקמים וטעמים.

אם אתם חושקים בחוויות אותנטיות, גשו לקו הונג להרפתקה קולינרית שאין כמותה. הבלוג הזה ידריך אותך למקומות האוכל הרחוב הטובים ביותר ויעזור לך לגלות עוד פנינים נסתרות בסצנת האוכל התוססת של תאילנד.

4. טום יאם גונג

טום יאם גונג הוא מרק חמוץ וחמוץ שעושה אגרוף טעים. הוא כולל בדרך כלל שרימפס, עשב לימון, גלנגל, עלי קפיר ליים, מיץ ליים, רוטב דגים וצ'ילי, וכתוצאה מכך תערובת מפתה של תווים חריפים וחריפים.

5. חזיר בזיליקום

לארוחה מהירה ומשביעה, Pad Krapow Moo Saap היא מנה מועדפת. הוא מורכב מבשר חזיר טחון מוקפץ עם בזיליקום תאילנדי, שום, צ'ילי ורוטב דגים, מוגש על אורז מאודה ומעליו ביצה מטוגנת.

6. גרין קארי

הידוע בצבע הירוק התוסס והמרקם הקרמי שלו, קארי ירוק הוא מרכיב עיקרי במטבח התאילנדי. קארי זה עשוי עם עוף, חלב קוקוס, ממרח קארי ירוק, חצילים ובזיליקום תאילנדי, יוצר איזון הרמוני של טעמים חריפים וקרמיים.

7. גאי יאנג (עוף בגריל)

הגרסה של תאילנד לעוף בגריל, Gai Yang, מושרה בתערובת של שום, שורשי כוסברה, פלפל לבן, רוטב סויה ורוטב דגים לפני הצלייה לשלמות. זה מוגש בדרך כלל עם אורז דביק ורוטב טבילה חריף.
אוכל רחוב

8. קאו פאד (אורז מטוגן)

פשוט אך משביע, Khao Pad הוא אורז מטוגן בסגנון תאילנדי מבושל עם מרכיבים שונים כמו שרימפס, עוף או ירקות, ובטעם רוטב סויה, רוטב דגים, שום וצ'ילי.

9. מו פינג (שיפודי חזיר בגריל)

מו פינג הוא חטיף רחוב פופולרי, הכולל שיפודי חזיר במרינדה עסיסיים צלויים על פחמים. השיפודים הרכים ובעלי הטעם האלה מוגשים לעתים קרובות עם אורז דביק לשילוב טעים.

10. פנקייק תאילנדי פריך

לחובבי הקינוחים, Khanom Bueang הוא פינוק מענג. זוהי פנקייק פריך במילוי תוספות מתוקות או מלוחות כמו מרנג, קרם קוקוס וקוקוס מגורר.

לאחר שהתפנקת עם הטעמים התוססים של אוכל רחוב תאילנדי, פנק את עצמך בשהות מרגיעה במלון דה ביי אנד ביץ’ קלאב פוקט. מלון מפואר זה על חוף הים בפוקט מציע את השילוב המושלם של שלווה ויוקרה לחוויית חופשה בלתי נשכחת.

לסיכום, אוכל רחוב תאילנדי הוא הרפתקה קולינרית שפותחת עולם של טעמים, מרקמים וניחוחות. ממנות מלוחות כמו פאד תאי וקארי ירוק ועד פינוקים מתוקים כמו מנגו סטיקי רייס, כל ביס מקרב אותך ללב תרבות האוכל של תאילנד. אז אם אתם מוצאים את עצמכם בארץ החיוכים, אל תפספסו את ההזדמנות לחקור את שווקי אוכל הרחוב ההומים ולהתענג על עשר המנות המענגות הללו.
אוכל רחוב תאילנד

מחפש את ההשראה האולטימטיבית לטיולים? חקור את הבלוגים שלנו עבור כל מה שאתה צריך לדעת על חופשה בתאילנד. מטיולי תרבות ועד לטרקים אתגריים, אנחנו מכוסים בטיול הבא שלך.תאילנד מציעה מגוון של חוויות, מהרחובות ההומים של בנגקוק ועד לחופים השלווים של פוקט, ולמי שמחפש נופך של יוקרה ופרטיות, חקר המערך של וילות בתיאלנד יכול להעלות את השהות שלך למשהו בלתי נשכח באמת.

 

אורי פרידמן

אורי פרידמן

מייסד האתר "חופשה בתאילנד"

× וילות בקו סמוי להשכרה
דילוג לתוכן