הפארק הלאומי קאו סוק

הפארק הלאומי קאו סוק הוא אחד מנקודות השיא הטבעיות היפות ביותר בתאילנד. כשעה נסיעה מקאו לאק ושעתיים מסורת תאני, קאו סוק ממוקם בדרום המדינה. מאופיין בנוף עוצר נשימה עם תצורות סלע ענקיות, ג'ונגל עמוק, מפלים טרופיים ומערות נסתרות, יש המון דברים מרגשים לראות בפארק הלאומי. עם זאת, האטרקציה העיקרית היא אגם צ'או לאן, מאגר ענק באמצע הג'ונגל, בו תוכלו לצאת לטיולי שיט סירה מרהיבים.

בנוסף, סיורי ג'ונגל, טיולי מערות, טיולים לראות פילים וטיולים למפלים שונים הם גם פעילויות פופולריות מאוד בפארק הלאומי קאו סוק. במדריך טיולים זה, תמצאו את כל המידע והטיפים החשובים על הפארק הלאומי קאו סוק בתאילנד. כאן תלמדו הכל על הדברים הטובים ביותר לעשות, לינה, טיולים ופעילויות.

אז, מה כדאי לעשות בפארק הלאומי קאו סוק?

הפארק הלאומי קאו סוק מציע מגוון עצום של פעילויות וחוויות בלתי נשכחות. שייט בסירה באגם צ'או לאן, טיול רגלי בג'ונגל קאו סוק, חקר מקדש הקופים וביקור בשמורת פילים הם רק חלק מהדברים הטובים ביותר לעשות שם. להלן האטרקציות והדברים היפים ביותר לעשות בקאו סוק המסוכמים במבט חטוף שתאהבו בזמן נסיעה לתאילנד עם ילדים:

אז, מה כדאי לעשות בפארק הלאומי קאו סוק

שיט באגם Chieo Lan

אגם צ'או לאן, או אגם צ'או לארן, הוא מאגר מים של 162 קמ"ר שנוצר בשנת 1982 על ידי בניית סכר רטצ'פרבה. על מנת להפיק חשמל סכר את הנהר Khlong Saeng, ושטח ענק הוצף בצורה מסיבית. כיום, האגם היפהפה הזה בפארק הלאומי קאו סוק הוא אחת האטרקציות החשובות באזור, וסיור בסירה במאגר הוא כמעט חובה לכל מבקר בפארק הלאומי.

במהלך טיול עם סירות לונגטייל טיפוסיות תוכלו ליהנות מנוף יפהפה שאין לתאר! מרהיבים במיוחד הם הסלעים האדירים המתנשאים מאות מטרים מתוך האגם ומעוררים באוב רקע ענק. בדרך תגלו גם מערות קטנות שתוכלו לחקור או לעצור באחד מהבונגלוס הצפים היפים עם פיקניק ושחייה באגם.

הין סם גלור רוקס

ציון הדרך, וגם נקודת אינסטגרם פופולרית בפארק הלאומי קאו סוק, הם סלעי הין סאם גלור. בתרגום, משמעות השם בתרגום חופשי הוא"שלושת הסלעים של האחים" או גם "הסלעים של שלושת החברים". שלוש תצורות הסלע כמעט זהות היוצאות מהאגם זו לצד זו יוצרות מראה יוצא דופן באמת. בגלל הנוף הייחודי והצורה המיוחדת, נעשית שם עצירת צילום נרחבת בחופשה בתאילנד המודרכת ביותר.

בונגלוס צפים

גולת כותרת אמיתית שחובה לעשות בקאו סוק NP היא בהחלט לבלות את הלילה באחד מהבונגלוס הצפים. מדובר בבקתות עץ צפות, המחוברות בשבילי עץ, ישירות באגם. כאן, אתם גרים בעיצומו של נופים עוצרי נשימה ונהנים מאווירה קסומה שלעתים רחוקות נחווים בשום מקום אחר.

האווירה מיוחדת במינה, במיוחד בשעות הבוקר המוקדמות ובשעות בין הערביים, כאשר הערפל מתגלגל וחיות הבר בשיא פעילותן. המאגר מושלם גם לשחייה ולרחצה. המים חמימים בצורה נעימה ולכן ניתן לקפוץ לאגם ישירות מהבונגלו. שייט קיאקים אפשרי גם ללא תשלום בבונגלוס הצפים השונים.

המערות בגן הלאומי

יש הרבה מערות מעניינות לחקור בפארק הלאומי קאו סוק. סיורים אליהם לא מומלצים להיעשות לבד, אלא עדיף כחלק מקבוצה מודרכת. לחלק ממערות הנטיפים הללו ניתן להגיע רק בסירה, בעוד שלאחרות ניתן להגיע רק בטיול רגלי מפרך דרך הג'ונגל. נעליים טובות רצויות לביקורים בכל מקרה, כי בדרך כלל השבילים חלקים למדי. כמו כן פנס ראש לא אמור להיעדר במטען.

בין המערות המעניינות ביותר בפארק הלאומי קאו סוק ניתן למנות את מערת פרות קאנג עם אינספור עטלפים, מערת נאם טא-לו בעומק 500 מטר, מערת האלמוגים ומערת פרא קי פט, שבה תוכלו לגלות זקיפים ונטיפים מרשימים רבים. כמו גם עכבישים ועטלפים.חקר מערות בפארק הלאומי קאו סוק

טיול ג'ונגל בקאו סוק

חוויה נהדרת בפארק הלאומי קאו סוק היא סיור בג'ונגל. הטיולים הטובים ביותר מתחילים בכניסה הראשית, ממש ליד העיר קאו סוק. ממש בכניסה תמצאו מפת גן לאומי, כך שתוכלו להתמצא זמן רב מראש. ישנם מסלולים שונים שתוכל לנהל בקלות בעצמך. השבילים מסומנים היטב ומובילים דרך יערות במבוק יפהפיים למספר מפלים טרופיים ובדרך כלל, תוכלו אפילו לזהות קופים זה או אחר כמו מקוק ולנגורים. המסלול הפופולרי ביותר הוא שביל מפל טון קלו באורך 7 קילומטרים.

עם קצת מזל תוכלו לזהות לא רק קופים אלא גם מינים אחרים כמו עטלפים, שלדגים, ציפורניים ופרפרים רבים ויפים. כמובן שיש, כמו בכל מקום בתאילנד, עכבישים ונחשים, אבל רואים אותם קצת פחות. כמו כן נמרים, דובים וטורפים אחרים מסתתרים היטב בג'ונגל וכמעט לא ניתן לראותם.

המפלים בפארק

בקאו סוק, כאמור לעיל, יש גם כמה מפלים יפים לגלות. מפל מאי יאי ממוקם על הכביש הראשי והוא המפל היחיד בפארק אליו ניתן להגיע ברכב. כל השאר קשורים לטיול בג'ונגל [1]. שביל מפל טון קלו באורך 7 ק"מ יפהפה.

במהלך טיול זה דרך הג'ונגל הירוק והעמוק של הפארק הלאומי קאו סוק, חולפים על פני מספר מפלים בבת אחת. וואנג פאי נגה, מפל ווינג הין, בנג האו רט, וואנג יאו, בנג לאב נאם, מפל טאן סואן, ערוץ טאנג נאם ומפל טון קלואי. ניתן לחקור את כל פלאי הטבע הקטנים הללו בעת הליכה על שביל מפל טון קלו.

פילים בפארק הלאומי קאו סוק

אם אתם אוהבים לראות פילים, תוכלו גם לבקר באחד משמורות הפילים של קאו סוק בפארק הלאומי. במקלטי הפילים הללו מציעים לפילים עובדים לשעבר בית חדש ובטוח. תהיה לך הזדמנות להאכיל, לקיים אינטראקציה, להתבונן ואפילו לרחוץ עם הפילים שחולצו במהלך טיול של חצי יום שם.

מומלצת ואישית מאוד היא החוויה בחוות סונצ'אנה ומקלט פילים, שם משפחת סונצ'אנה מטפלת באהבה בסומבון, פיל בדימוס וזקן מאוד. מפורסם יותר, לעומת זאת, הוא שמורת הפילים קאו סוק, שם ניתן לבקר במספר פאכידרמים.

מקדש הקופים

מראה מעניין, שבוודאי לא כולם מכירים, הוא מקדש הקופים Wat Thum Nang Panturath, שמתוחזק באהבה על ידי הנזירים החיים שם! מתחם המקדשים הזה ממוקם בפאתי הכפר קאו סוק, רק כמה מאות מטרים מהמרכז.

אמנם המקדש עצמו לא מרהיב יתר על המידה, אבל כאן תפגשו קופים רבים, שתמיד שמחים על חטיף קטן. עלות הכניסה למקדש הקופים בקאו סוק עומדת כיום על 20 באט בלבד וטיול לשם הוא טיפ פנימי, במיוחד אם תרצו לראות קופים בחופשיות בפעם הראשונה.

הגעה לפארק הלאומי קאו סוק

הגעה לפארק הלאומי קאו סוק ניתן לארגן בקלות יחסית. שדה התעופה הקרוב ביותר נמצא בסוראט תאני, כ-120 ק"מ מהפארק הלאומי ועוד אחד בפוקט במרחק של 130 ק"מ משם. תמצאו גם תחנת רכבת מרכזית בסוראט תאני, שמחברת את בנגקוק עם דרום המדינה.

עם זאת, רוב הנופשים מגיעים באוטובוס, מיניבוס או מונית מאזורי התיירות שמסביב כמו קראבי, פוקט או קאו לאק. ניתן לארגן העברות בקלות מקומית או מקוונת.

הגעה לפארק הלאומי קאו סוק

היכן אפשר לשהות בפארק הלאומי קאו סוק?

ליד הפארק הלאומי קאו סוק, תמצאו מגוון נפלא של מקומות לינה. מהוסטלים זולים, אתרי נופש קטנים ומלונות מפוארים נהדרים, הכל שם. ממש מגניבים הם מה שנקרא הבונגלוס הצפים בקאו סוק, שבהם אתה לן ישירות על המים! אם אתם מחפשים מקום לינה מומלץ, נוכל לתת לכם את הטיפים האלה לדרך… שווה להסתכל!

אתר נופש עם בריכה: אתר הנופש Khao Sok Jasmine Garden Resort הוא מלון קטן המנוהל באהבה במיקום מעולה, עם גינה ירוקה ובריכה נפלאה.

גלמפינג: ה-Tanoshi Glamping Iin Khao Sok הוא טיפ פנימי אמיתי! האוהל היוקרתי מצויד בהכל, והשקיעות מלמעלה יותר ממרהיבות.

בקתות ג'ונגל זולות: אתר הנופש Khao Sok Silver Cliff מתענג עם בקתות קטנות ויפות ממש בקצה הג'ונגל, ליד קירות סלע גבוהים!

בונגלו צף: אתר הנופש Panvaree מציע בונגלוס צפים במיקום עוצר נשימה ישירות על האגם! הרפתקה שאסור לפספס.

אולי תרצה לקרוא את המדריך שלנו לטיול למשולש הזהב כאן.

אורי פרידמן

אורי פרידמן

מייסד האתר "חופשה בתאילנד"

× וילות בקו סמוי להשכרה
דילוג לתוכן