טיול למשולש הזהב בתאילנד

שמו של משולש הזהב עדיין מעלה תמונות של שדות פרג, שבטי גבעות מעשני אופיום ומעבדות חשאיות החבויות בג'ונגל. האמת היא שכרגע, התמונות שעולות בראשיכם על אזור זה שייך לעבר (לפחות בחלקו התאילנדי), ולכן משולש הזהב של תאילנד הוא אזור שמושך אליו מטיילים רבים, המחליטים לכלול את האזור הזה בטיול שלהם. מסלול – לעתים קרובות כטיול יום מהעיר צ'אנג ראי.

במאמר זה אנו מספרים לכם מהו משולש הזהב של תאילנד, נקודות השיא העיקריות שלו עבור המטייל, ולבסוף אנו מציעים מסלול שלם של יומיים לטיול למשולש הזהב.

מהו משולש הזהב של תאילנד?

משולש הזהב הוא השם שבו ידוע האזור ההררי שבו מתכנסות מדינות תאילנד, מיאנמר ולאוס:

"משולש" על היותו נקודת המפגש של שלוש מדינות. "זהב" כי המתכת היקרה הזו הייתה מערכת התשלום ששימשה את סוחרי האופיום הראשונים. גידול האופיום באזור זה אינה פעילות עתיקה, שכן רק בסוף המאה ה-19 נדדו האוכלוסיות השבטיות שגידלו אופיום מדרום סין אל הרמות של דרום מזרח אסיה.

בתחילת שנות ה-40 משולש הזהב של תאילנד, מיאנמר ולאוס ייצר כמות צנועה של אופיום, אך דיכוי גידולי האופיום [1] בסין ולאחר מכן באיראן ב-1955 הביא את עיקר ייצור האופיום בעולם לעבור לאזור הררי זה. של דרום מזרח אסיה.

משולש הזהב פארק צ'אנג ראי

מה אפשר לראות ולעשות בטיול למשולש הזהב?

החלק התאילנדי של משולש הזהב הוא אזור גדול בחלק הצפוני של המדינה, והמקומות שעשויים לעניין את המטייל ביותר הם:

  • סופ רואק (המוקד של האזור).
  • Chiang Saen (עיירה שקטה על גדות המקונג).
  • Mae Sai (עיירת שוק לאורך הגבול הבורמזי).

האם כדאי לבקר במשולש הזהב?

יש להזכיר שמשולש הזהב (המשמש את סוכנויות הנסיעות לשמות רבים של טיולי חבילות לתאילנד) מאכזב לפעמים מטיילים עם ציפיות מנופחות שמקווים למצוא הרבה יותר מכמה נהרות שמתמזגים יחד. עמוק בפנים, תג משולש הזהב שימש את תעשיית התיירות כדי להגזים במשיכה האמיתית שהאזור הזה מייצר לתיירים.

עבור חלק מהמטיילים, הנופים האלפיניים היפים ושדות האורז שעוברים על פניהם בדרך מעניינים יותר מלבו של משולש הזהב עצמו, בו נפגשות שלוש המדינות. לכן, לדעתנו, צ'אנג ראי שווה עבור רוב המטיילים, וכך גם הסביבה שלה. אבל, משולש הזהב, למרות היותו מעניין אם יש לו זמן, אינו חיוני עבור כל מטייל, למרות שהוא מתאים לחלק.

אולי תרצה לקרוא את המדריך שלנו לטיולי ג'יפים בצ'אנג מאי כאן.

סופ רואק: צומת הדרכים של שלוש מדינות

מרכז העצבים של משולש הזהב של תאילנד הוא סופ רואק, עיירה תאילנדית קטנה הממוקמת ממש בנקודה שבה נהר הרואק מתמזג לתוך המקונג, ויוצרים את הגבולות הטבעיים התוחמים את תאילנד, מיאנמר ולאוס.

ליד הנהר, במקום שמציע את הנוף הפנורמי הטוב ביותר, ישנה נקודת תצפית המאפשרת לך להרהר בחתיכה קטנה משלוש המדינות בו זמנית. אזור זה על שפת הנהר בולט בזכות המקדשים הבודהיסטים, המזבחות והפסלים שלו, סט שבו בולט במיוחד בודהה מוזהב ענק, המכתיר מקדש על מבנה גדול בצורת סירה.

האמת היא שהמקום הטוב ביותר ליהנות מהנופים של שלוש המדינות הוא לא כאן, אלא בראש הגבעה עטורת העצים שליד מרכז העיירה, ואליו מגיעים דרך גרם מדרגות שמתחיל ממש ליד הבית של מוזיאון האופיום. ההליכה הקצרה לשם מאפשרת גם לבקר בשני מקדשים בודהיסטים בדרך.

מלבד ליהנות מהנופים של האזור בו שלוש המדינות נפגשות, הפעילויות הבולטות ביותר שתוכלו לעשות ב-Sop Ruak הן שייט על נהר המקונג, וביקור באחד (או בשניהם) משני המוזיאונים המעניינים המוקדשים לסחר באופיום .

סופ רואק

סירה על נהר המקונג

אחת הפעילויות הפופולריות ביותר בקרב תיירים בחופשות תאילנד היא לערוך סיור בסירה על המקונג, המאפשר להסתכל מקרוב על מיאנמר ולאוס, ואפילו לעצור בשטח לאוס לטייל באזור קטן. שוק מקומי (רק כמה דוכני מזכרות).

הסיור הסטנדרטי אורך כשעה, וניתן לעשותו בסירת מנוע מהירה (500 THB/סירה – עד 4 נוסעים- 40 ש"ח) או בסירה איטית מקורה (1000 THB/סירה – עד 10 נוסעים- 90 ש"ח). אנחנו בהחלט ממליצים על האפשרות השנייה, פחות רועשת ויותר נוחה. אם תרצו לצאת לסיור ארוך יותר או אחר, תוכלו לנהל משא ומתן עם אחד מהשוטרים המקומיים.

מוזיאוני האופיום: אולם האופיום ובית האופיום

בסופ רואק אין מוזיאונים אחד, אלא שני מוזיאונים המוקדשים לאופיום, וחשוב לא לטעות אחד בשני שכן, למרות ששניהם מומלצים, הם שונים מאוד: האחד ישן ודי דיסקרטי, השני מודרני ופשוט מדהים .

בית האופיום (THB 50- ש"ח 5) הוא מוזיאון קטן הממוקם ממש במרכזה של סופ רואק, ומנצל היטב את החלל הקטן שלו כדי ליידע על ההיסטוריה של סחר האופיום באזור (כרזות ההסבר באנגלית), ולהציג חבורה של חפצים הקשורים לאופיום.

מצד שני, היכל האופיום (200 THB- ש"ח 20; פתוח בימים שלישי עד שבת מ-08:00 עד 16:00) הוא מוזיאון גדול הממוקם 2 ק"מ. צפונית ל-Sop Ruak, והוא ללא ספק אחד המוזיאונים המודרניים והמרהיבים בכל תאילנד.

מיי סאי: הגבול הבורמזי

פחות מ-30 ק"מ צפונית-מערבית ל-Sop Ruak נמצאת Mae Sai, העיר הצפונית ביותר בתאילנד. מומלץ לטייל באזור השוק השוקק, מערך סמטאות עם כל מיני חנויות, בהן אפשר לעשות הפסקה עם משקה קר באחד מבתי הקפה הקטנים שלו. לאחר הביקור בשוק, אפשר ללכת בשביל שמתחיל מאחורי השוק ומטפס עד למנזר בודהיסטי הממוקם על ראש גבעה, ממנו נשקף נוף טוב של מיאנמר.

מ-Mae Sai אפשר אפילו לחצות את הגבול דרך הגשר המוביל לעיירה הבורמזית Tachilek, במדינת שאן של מיאנמר. בעמדת הגבול תוכלו לקבל אישור ($10 דולר) המאפשר לכם לבקר בטאצ'ילק לכמה שעות, כך תוכלו לבלות בביקור בשוק הסיני או בפגודת שוודאגון הענקית המוזהבת, גם היא על גבעה סמוכה המציעה נופים מצוינים.

בכל מקרה, מדיניות הגבולות של תאילנד משתנה לעתים קרובות מאוד, ועליכם לקבל מידע עדכני כדי להבטיח שבזמן ביקורכם מותר לעבור לצד הבורמזי.

צ'וי פונג : שדות התה

בסיורי משולש הזהב שלנו מצ'אנג ראי אנחנו תמיד עוצרים במטע התה היפה צ'וי פונג. זה מקום מאוד פוטוגני שבו אתה יכול לנסות תה חלב קר תאילנדי טעים. מומלץ מאוד! הם מציעים גם מגוון רחב של קאפקייקס, מה שהופך אותו לעצירה נעימה למשקה וליהנות מהנוף המדהים. בנוסף, האקלים שם בדרך כלל קריר ונעים מאוד.

צ'וי פונג (Choui Fong) שדות התה

סיור יום משולש הזהב מצ'אנג ראי

טיול למשולש הזהב של תאילנד מתחיל בדרך כלל בביקור במקדש הכחול (Wat Rong Suea Ten), אחת האטרקציות החדשות של צ'אנג ראי. מקדש מרשים שהחל להיבנות בשנת 2005 וכעת הוא כמעט גמור. המקדש הכחול הייחודי הזה מכיל את התמונה הבולטת של פסל בודהה לבן ענק.

לאחר מכן, תוכלו להמשיך למטע התה צ'וי פונג, להתפעל מהנוף וליהנות מתה טעים. לאחר מכן תוכלו ללכת ל-Sop Ruak, לב ליבו של משולש הזהב, בו נפגשים נהר המקונג ונהר הרואק. שם תוכלו לצאת לסיור קצר בסירה (אם מזג האוויר מאפשר), ולאחר מכן לטפס לנקודת התצפית לפני שתחזרו לצ'אנג ראי. משולש הזהב של תאילנד הוא אטרקציה תיירותית מושכת עבור מטיילים רבים. עכשיו כשאתה יודע על זה יותר, אתה מעז לגלות את זה בעצמך?

אולי תרצה לקרוא את המדריך שלנו על הוא היין בתאילנד שלא הכרת כאן.

אורי פרידמן

אורי פרידמן

מייסד האתר "חופשה בתאילנד"

× וילות בקו סמוי להשכרה
דילוג לתוכן