השכרת רכב בתאילנד

השכרת רכב היא דרך נפלאה לחקור את תאילנד. סט גלגלים משלך נותן לך את החופש לגלות את היעדים הטובים ביותר, בזמן שלך, וללא תלות בתחבורה ציבורית. אבל לפני שאתה חותם על הקו המקווקו, יש כמה דברים שאתה צריך לדעת. לדוגמה, המקום הטוב ביותר להשכרת רכב בתאילנד, כמה זה עולה, וחשוב מכך, אם זה בטוח.

מה צריך להשכרת רכב בתאילנד – מדריך שלם

החופש ללכת לכל מקום שתרצה, מתי שתרצה. נשמע טוב? ובכן, זה מעולה! עם רכב שכור, אתה יכול לתכנן את הנסיעות שלך בתאילנד כראות עיניך. תהיה לך הזדמנות לצאת לטיול חוף בכל רגע; לנסוע בדרכים צדדיות שנכנסו לתשומת לבך; לצלם צילומי חג ולהחליט בעצמכם מתי אתם צריכים לקחת הפסקה. בקיצור, השכרת רכב בתאילנד פירושה עצמאות מוחלטת.

1. תנאים לקבלת רשיון בתאילנד

עליך להיות בן 21 לפחות ולהיות בעל רישיון נהיגה מקטגוריה B למשך שנה אחת לפחות לפני שתוכל לשכור רכב בתאילנד. השכרות רכב מסוימות קבעו מגבלת גיל מינימלית גבוהה עוד יותר של 23.

תזדקק גם למסמכים הבאים:

  • דרכון.
  • רישיון נהיגה בינלאומי.
  • כרטיס אשראי רשום לנהג הראשי עם מספיק כספים בכרטיס לכיסוי הפיקדון והעמלה.
  • התנאים שונים בין חברות השכרת רכב, אך בדרך כלל אין מגבלת קילומטראז'. אסור לצאת משטח תאילנד ברכב שכור.השכרת רכב

1.1 רישיון נהיגה בינלאומי

רישיון נהיגה בינלאומי הוא פשוט גרסה מתורגמת של רישיון הנהיגה המקורי שלך. לכן, הוא תקף רק כאשר מוצג לצד רישיון הנהיגה המקורי שלך בקטגוריה B. למידע נוסף על קבלת רישיון נהיגה בינלאומי, אנו ממליצים לפנות לאגודת המטיילים הרלוונטית במדינתך. רישיון חשוב אם אתה רוצה ללכת למקומות הטובים ביותר לביקור במהלך טיול חופשה בתאילנד.

1.2 מגבלות גיל

כאמור, מגבלות הגיל משתנות בתאילנד. הגיל המינימלי שבו אתה יכול לשכור רכב עם הרץ ובאדג'ט הוא 21, בעוד שב-Avis en Sixt הוא 23. אם אתה מתחת לגיל 26, ייתכן שתתבקש לשלם אגרת נהג צעיר של בין 100 ל-100 250 באט ליום (10-25 ש"ח). אם אתה מעל גיל 65, ייתכן שתתבקש לשלם מה שנקרא דמי נהג בכיר, אם כי זה קורה לעתים רחוקות. מגבלות גיל על איזה סוג רכב אתה יכול לשכור הן די נפוצות. ככל שהדגם יוקרתי וחזק יותר, הגבלת הגיל המינימלית של הנהג תהיה גבוהה יותר.

1.3 נהג נוסף

רישום נהג נוסף הוא מעשי, מכיוון שתוכל לחלוק את הנהיגה ולכסות שטח נוסף. רוב השכרת הרכב מאפשרת לך לעשות זאת ללא תשלום. כמובן שנהג נוסף חייב לעמוד באותן דרישות כמו הנהג הראשי ולשאת רישיון נהיגה בינלאומי.

2. הליך השכרה

הדרך הקלה ביותר לשכור רכב היא להגיש בקשה מקוונת. כך תוכלו לראות השוואה רחבה של התוכניות, המחירים, הביטוחים ותנאי ההשכרה של חברות שונות. תוכלו גם לבחור בעצמכם את הסוג או הדגם או הרכב ולתאם הסרה למלון. מילוי בקשת ההשכרה באינטרנט פירושו ללא נסיעות מעצבנות למשרד ההשכרה עם רק חצי מהתיעוד שלך. אתה אפילו תעבד את התשלום באופן מקוון. עכשיו שום דבר לא עומד בינך לבין הדרך הפתוחה!

2.1 סוכנויות השכרת רכב

בזמן שאתה נוסע לראות איים ומקומות בתאילנד, אתה יכול לבחור בין חברות השכרה בינלאומיות גדולות או סוכנויות השכרה מקומיות. בעוד שכמעט בוודאות שכירות דרך חברה תאילנדית תעלה פחות, אנו ממליצים ללכת עם חברה בינלאומית. הסיבה לכך היא שהמכוניות שמציעות חברות תאילנדיות הן לרוב ישנות יותר ולא תמיד מתוחזקות היטב. השירות יכול להיות פחות מקצועי וצוות סוכנות ההשכרה לא תמיד דובר אנגלית טובה, מה שהופך שיחות טלפון למקרה של תקלה ברכב או תאונה מאתגרות מאוד. אנו ממליצים לשים בראש סדר העדיפויות את הבטיחות ולשכור עם חברה בינלאומית. השכרת רכב בינלאומית אמינה כוללת:

  • AVIS
  • Budget car rental
  • Europcar
  • SIXT
  • לאומי

אלו השחקנים הגדולים ויש להם טונות של סניפים בכל רחבי הארץ. אם יש לך בעיות עם המכונית שלך, חברות אלה יעזרו לך מהר יותר.
השכרת רכב בתאילנד

3. הוצאות

עלות השכרת רכב תלויה בדגם הרכב, בתקופת ההשכרה ובתעריפי ההשכרה שנקבעו על ידי הסוכנות. עליך לשלם את מלוא מחיר השכירות והפיקדון מראש, אז בדוק שוב את יתרת כרטיס האשראי הזמינה שלך יכולה לכסות זאת. אתה יכול לשכור מכונית חסכונית בעלת חמש דלתות תמורת כ-1,200 באט ליום (110 ש"ח). הדגמים כוללים את הונדה ג'אז או את סוזוקי סיאז, בשתיהן תיבות הילוכים אוטומטיות ומקום לארבעה עד חמישה נוסעים.

אתה יכול לשכור רכב שטח בכ-2,000 באט ליום(200 ש"ח). הדגמים כוללים את טויוטה פורטונר ואיסוזו Mu-X. מכוניות אלו מגיעות גם עם תיבות הילוכים אוטומטיות ויתאימו עד שבעה אנשים.

אין הגבלה על מספר הקילומטרים שאתה רשאי לנסוע. מחיר ההשכרה כולל מע"מ אך אינו כולל דלק, עלויות ביטוח וכל דרישות נוספות כגון כסאות בטיחות לילדים או מערכות GPS. אם אתם זקוקים לכסאות בטיחות, הזמינו אותם מראש מכיוון שחברות עלולות לא לאחסן אותם במקום.

4. חבילות ביטוח

רוב סוכנויות ההשכרה מציעות מגוון חבילות ביטוח [1], אך חלקן עשויות שלא להציע כלל. השכרת רכב במדינה זרה בהחלט לא תהיה מכוסה בביטוח הרכב המקומי שלך. אפילו רוב חבילות ביטוח הנסיעות יכסו רק חלקית עבור נזקים לרכבים שכורים. בקיצור, אתה תמיד צריך תוכנית נפרדת לביטוח רכב אשר מסופקת כמעט תמיד על ידי סוכנות השכרת הרכב.

לפני חתימה על מסמך ביטוח הקפידו לקרוא בעיון את התכולה ולבדוק כמה תדרשו לשלם במיד והמכונית תנזק. אנו גם ממליצים לך לעשות כמה שיותר ביטוחים. המשמעות היא כיסוי מלא של עצמך, המכונית, הנוסעים וצדדים שלישיים.

5. בטיחות

נזק, תקלה ברכב, גניבה, תאונה, כל הדברים האלה עלולים לקרות לך. ואתה צריך לדעת בדיוק איך להתמודד עם זה. אם כן, כנהג, אתה צריך להיות מוכן לכל דבר. להלן כמה סיכונים אקראיים שאתה עלול להיתקל בהם בעת ניהול משא ומתן על תנועה תאילנדית:
השכרה בתאילנד

  • כלי רכב מתקרבים עוקפים בעקומה.
  • אופנועים לוחצים את דרכם בין התנועה.
  • הולכי רגל בכביש הפתוח.
  • מכוניות עוקפות משני הצדדים.
  • מכוניות שבומות בפתאומיות ועושות פניית פרסה.
  • מכוניות נוסעות בדרך הלא נכונה בנתיב החירום.
  • כלבים חוצים את הרחוב או משתזפים באמצע הדרך.

כפי שכבר הזכרנו, בתאילנד אנשים נוסעים בצד שמאל של הכביש ולכל המכוניות השכורות יש תיבת הילוכים אוטומטית. זה עשוי לקחת קצת התרגלות, אבל עקב חוסר ההיכרות עליך להישאר מרוכז בזמן נהיגה במיוחד אם אתה נוסע לתאילנד עם ילדים.

אורי פרידמן

אורי פרידמן

מייסד האתר "חופשה בתאילנד"

× וילות בקו סמוי להשכרה
דילוג לתוכן