10 דברים שכדאי לדעת לפני ביקור בפוקט במהלך COVID-19

בשל היותה של פוקט האי הגדול ביותר בתאילנד עם אחד ממגזרי התיירות הרווחיים ביותר במדינה, בחירת פוקט כמקום הראשון להיפתח לתיירים לאחר קוביד היא דבר לא מובן מאליו. עם חופים יפים מסביב, אטרקציות תיירותיות מדהימות שתוכלו לבקר בהן ופירות ים טריים טעימים שמחכים לכם, פוקט נחשבת באופן טבעי לאחד המקומות המבוקשים ביותר לבקר בהם במהלך מגיפת COVID-19.

עם יוזמת ארגז חול של פוקט שמתחילה ב-1 ביולי 2021, אם אתה מחוסן לחלוטין, אתה יכול כעת לקפוץ לטיסה הבאה לפוקט ולחקור את האי היפה בנוחיות שלך מבלי לוותר על ההסגר של 14 יום.

עם זאת, יש כמה אזהרות שכדאי לדעת עליהן לפני שמזמינים את הטיסה הזו לנסיעה-ל-phuket-במהלך-קוביד-19. בלי להכביר מילים, הנה 10 הדברים שכדאי לדעת עליהם לפני נסיעה לפוקט במהלך COVID-19. למטה, תמצא את כל המידע העדכני ביותר על יוזמת ארגז חול של פוקט וכמה טיפים כיצד להפוך את הטיול שלך בפוקט לטוב עוד יותר.

1. מטיילים מחוסנים לחלוטין אינם צריכים להסגר

פוקט סוף סוף פתוחה לעסקים לכל המטיילים אך עם כמה אזהרות. על הנוסעים להתחסן במלואו באחד מהחיסונים המאושרים על ידי ארגון הבריאות העולמי כגון Sinovac, Sinopharm, AstraZeneca, Pfizer, Covishield, Johnson & Johnson, ומודרנה, לא פחות מ-14 ימים לפני תאריך הנסיעה.

תצטרך גם להחזיק את המסמכים האלה בהישג יד כשאתה טס לפוקט מארץ הולדתך:

  • אשרת כניסה במידת הצורך.
  • תעודת כניסה (COE) שהונפקה על ידי השגרירות המלכותית של תאילנד או הקונסוליה. אתה יכול להשיג אותם כאן: הירשם לקבלת תעודת הכניסה של תאילנד.
  • פוליסת ביטוח בריאות COVID-19 עם כיסוי מינימלי של 100,000 דולר ארה"ב. אתה יכול לעשות ביטוח נסיעות כאן.
  • דוא"ל אישור לינה ממלונות הסגר מדינה חלופי (ASQ). תוכל לראות רשימה של מלונות SHA+ בפוקט כאן. לאחר שבחרתם את המלון, תוכלו להזמין אותו דרך Booking.com או Agoda.com.
  • אישור רפואי עם מעבדת RT-PCR שלילית לא יותר מ-72 שעות לפני היציאה.
  • עם כל המסמכים האלה ביד, לא תהיה נתון עוד לבדיקת RT-PCR מקומית או כל סקר אחר של COVID-19 עם ההגעה. כל שעליכם לעשות כעת הוא להוריד את אפליקציית ThailandPlus (IOS, אנדרואיד), אפליקציית מעקב מקומית ליצירת קשר לכל משך השהות שלכם, ואתם מוכנים לצאת לדרך.

2. כל אחד יכול לבקר בפוקט מלבד

מטיילים מרוב המדינות יכולים לבקר בפוקט מלבד אלה שמגיעים ממדינה עם הזן החדש של נגיף SARS-COV-2 כמו הודו, דרום אפריקה וברזיל וכו'.

3. ילדים לא מחוסנים פטורים אם הם מתחת לגיל 6 שנים

אם אתם מתכננים לקחת את ילדיכם לחופשה לפוקט, תשמחו לדעת שילדים מתחת לגיל 6 פטורים ממנדט ההסגר. אם ילדיכם בין 6 – 18 שנים והם אינם מחוסנים, הם יצטרכו לעבור בדיקה מהירה עם ההגעה לשדה התעופה וזהו.

4. מותר לך לשוטט בחופשיות רק באי פוקט

עם יוזמת Phuket Sandbox, למרות שההסגר החובה של 14 יום מוותר על מטיילים מחוסנים לחלוטין, זה לא אומר שתוכל לטייל בכל מקום בתאילנד. עם ארגז חול של פוקט, תורשה להסתובב חופשי רק באי פוקט. אתה יכול ליהנות מאטרקציות בפוקט בחופשיות.

אם תרצו לטייל במקום אחר בתאילנד, תצטרכו להישאר באי פוקט יותר מ-14 ימים לפני שתורשו לצאת מהאי ולבקר במחוזות אחרים בתאילנד. תצטרך גם לעבור בדיקת PCR מקומית נוספת שיכולה להימשך כ-3 ימים. ברגע שתקבלו תוצאה שלילית, תוכלו למסור אותה לאבטחת המחסום ויש לשחרר אתכם מהאי.

ארגז חול של פוקט

יהיו מחסומים בגשר הכניסה הראשי המחבר את פוקט עם היבשת וכל מזח מסביב לאי. המחסומים הביטחוניים יבצעו בדיקה יסודית של כל מטייל שנכנס ויוצא מהאי דרך הנמלים הללו. תצטרך להצטייד בדרכון שלך עם הוכחה שנשארת יותר מ-14 ימים בפוקט ובדיקת PCR שלילית בהישג יד כדי לצאת מהאי.

5. אתה חייב להישאר ב-SHA+ מלונות קשורים בלבד

אחת המטרות העיקריות של יוזמת ארגז החול של פוקט היא להצית מחדש את תעשיית התיירות בפוקט שנמחקה על ידי מגיפת COVID-19 [1] מאז תחילת 2020, וכדי לעשות זאת, מטיילים רשאים להזמין רק מקומות לינה חתומים למעלה תחת תוכנית SHA+.

לאחר שמצאתם את הלינה שאתם אוהבים ברשימת הלינה של SHA+, תוכלו להזמין אותם ב-Booking.com או ב-Agoda.com. רק וודאו שברגע שהזמנתם, אתם מדפיסים את מייל האישור ומחזיק אותו בהישג ידכם עם ההגעה לפוקט ותהיו בטוחים שמשך הזמן במייל האישור מכסה את כל משך השהות שלכם בפוקט.

6. אתה עדיין צריך לציית לכללי הקורונה

גם אם אתה מחוסן לחלוטין, זה לא אומר שתקבל פטור מהמגבלות מקומיות של COVID כמו חבישת מסכה כשאתה בבית או מתרגל ריחוק חברתי.

7. אתה יכול לעבור דרך בנגקוק לפוקט

כן, אתה עדיין יכול להגיע לפוקט אם הטיסה שאתה מזמין מארץ הולדתך עוברת דרך נמל התעופה הבינלאומי סוברנבומי בבנגקוק. אתה תהיה בטרמינל ייעודי כאשר אתה עובר מטיסה בינלאומית לטיסה פנימית.

8. בחר את התחבורה שלך בחוכמה

למרות ש-COVID-19 מחסל את תעשיית התיירות בפוקט, מצב התחבורה הנורא כאן עדיין די זהה עם מוניות ונהגי טוק-טוק שגובים מחירים שערורייתיים. למרות שהם קצת יותר צנועים מבעבר, תאמינו לי, ברגע שהם יראו אדם זר, הם מיד יחזרו למה שהם עשו פעם, היותם רמאים וגובים מחירים מטורפים לטיול קצר. עדיף לנקוט באמצעי זהירות לחופשה בטוחה בתאילנד.

בחר את התחבורה שלך בחוכמה

9. היזהרו מהונאות

וכמובן, אנחנו לא יכולים לדבר על מוניות בפוקט מבלי להזכיר על הונאות שאולי חווים בגן העדן הזה. גם לאחר השנה הרת אסון לתעשיית התיירות בפוקט, ההונאות הללו עדיין נמשכות.

10. צפו שהכללים ישתנו

אחרון חביב, צפו שכל הכללים הללו ישתנו ככל שהזמן יעבור. יוזמת ארגז החול של פוקט היא בדיוק זה, יוזמה, והיא תשתנה עם הזמן ככל שיותר ויותר אנשים יציפו את פוקט ואת כל החופים היפים שלה. בדוק את מזג האוויר בפוקט לפני הנסיעה והכין רשימת אריזה.

אם אתה מתכנן לנסוע לפוקט במהלך קוביד 19 לחופשה, הקפד להתעדכן במידע העדכני ביותר הזמין באנגלית באתר TATNews.org או שאתה יכול לעקוב אחר ריצ'רד בארו בטוויטר לקבלת הדיווחים האחרונים על המצב הנוכחי בתאילנד.

אורי פרידמן

אורי פרידמן

מייסד האתר "חופשה בתאילנד"

× וילות בקו סמוי להשכרה
דילוג לתוכן