אזורים וחופים בתאילנד

תאילנד היא מדינה גדולה עם נופים מרהיבים, תרבות עשירה והרבה מה לראות ולחוות. כדי לא להתבלבל, נציג סקירה מקיפה של אזורים וחופים בתאילנד. תאילנד מחולקת למספר אזורים עיקריים, שכל אחד מהם מביא איתו את היופי והייחודיות של המדינה ומעל הכל – סיבות טובות לעצור בה לעצירה קצרה או ארוכה.

תאילנד הצפונית

בתאילנד הצפונית, העונה היבשה ממשך מנובמבר עד מאי/יוני, כאשר כמות קטנה של גשם מצופה במהלך התקופה הזו. לאחר החודשים הקרים של החורף, מאמצע ינואר, הטמפרטורות מתחילות לעלות ומגיעות לשיאן בין מרץ למאי. המצב הזה יכול להמשיך גם לתוך עונת הגשמים, העונה הרטובה, שמביאה אחוזי לחות גבוהים ותחושה פחותה נעימה.

הים האנדמאני, חאו סוק

חופי הים האנדמאני של תאילנד מאפיינים שלוש עונות ראשיות: מנובמבר עד מרץ, כאשר רמות הלחות נמוכות מאוד, הרוח מקררת ונעימה והטמפרטורה היומית משתנה בין 26 ל-32 מעלות. ממרץ עד מאי הטמפרטורות עולות (טמפרטורה ממוצעת בין 30 ל-36 מעלות) וכך גם אחוז הלחות. מסוף מאי עד אוקטובר היא עונת המונסון, עם שיאה בין מספר ספטמבר למספר אוקטובר. מחוץ לחודשים אלה, הגשם ממוקד מאוד וכבד ובדרך כלל נופל בשעות האחר הצהריים.

אזורים וחופים בתאילנד

מפרץ תאילנד קוסמוי, קופנגן, הואה אין חוף המזרח של תאילנד גם כן מאפיין שלוש עונות ראשיות. מדצמבר עד פברואר המזג אוויר נוח ונעים עם כמות מינימלית של גשם ורוחות שעוזרות לשמור על טמפרטורה מתונה. לפעמים הרוחות הופכות להיות חזקות יותר, מה שיוצר תנאים מושלמים בים לאוהבי ספורטי מים. 

החל ממרץ הטמפרטורות עולות (טמפרטורה ממוצעת בין 29 ל-36 מעלות) וזה מגיע לשיאו באפריל ומאי. כמות קטנה של גשם מצופה עד יוני, שבדרך כלל נופל בשעות האחר הצהריים. בסוף אוגוסט/ספטמבר, המונסונים מגיעים, מביאים איתם המון גשם ולחות מאוד גבוהה. עם זאת, הטמפרטורות נשארות בערך 30 מעלות ובינתיים אתם יכולים גם ליהנות מקצת שמש ושמיים כחולים. הגשמים מגיעים לשיאם בין החודשים אוקטובר ונובמבר.

אזורים וחופים בתאילנד

איפה כדאי לעצור ומה יש לראות בכל מקום?

תאילנד הצפונית

החלק הצפוני של תאילנד כולל את חיאנג מאי, חיאנג ראי, מחוז הונג סון וגם תאילנד התחתונה הצפונית. אזור זה מאפיין נופים ירוקים קדומים, יערות מרחיבים וטבע מקסים. הוא גם גובל בבורמה ולאוס, שיש להם השפעה די גדולה על התרבות המקומית שלו, שמשתקפת במזון ובמנהגים.

תאילנד הצפונית-מזרחית

החלק הצפוני-מזרחי של תאילנד, אזור האיסאן, מוכר כאזור שקט ורגוע וגם כפחות מפותח לעומת אזורים אחרים של המדינה (וזו בדיוק הסוד של קסמו!). זהו גם האזור העני ביותר של תאילנד ותושביו הם חקלאים ועובדי אדמה. ישנם לא מעט מקדשים עתיקים בשטחו וגם מפעלים לייצור משי.

תאילנד המרכזית – בנגקוק, הבירה והסביבה

העיר בנגקוק, בירתתאילנד, היא המרכז התרבותי, הפוליטי והכלכלי של המדינה. בנגקוק היא עיר מרהיבה ומרשימה, עם מגוון רחב של אטרקציות, מסעדות, מרכזי קניות ומוזיאונים. זהו מקום מושלם להתחיל את החופשה שלכם בתאילנד.

תאילנד הדרומית

תאילנד הדרומית מכילה את האיים המפורסמים של תאילנד, כולל פוקט, קוסמוי, קופנגן, קולנטה, קראבי ועוד. האזור מציע חופים מדהימים, נופים מרהיבים, צלילה מצוינת ואטרקציות טבע מדהימות.

אז, איפה כדאי לעצור? זה תלוי בטעמים שלכם, בתקציב שלכם ובמה שאתם מחפשים בחופשה שלכם. אם אתם אוהבים את החוף, אז תאילנד הדרומית היא המקום בשבילכם. אם אתם מעדיפים את הטבע והתרבות, אז תאילנד הצפונית היא המקום המושלם בשבילכם.
חופים בתאילנד

אז, מה אתם מחכים? תאילנד מחכה לכם! ואם אתם מחפשים מקום מפנק לשהות, אנחנו ממליצים לכם לבדוק את מלון סנטרה גרנד ביץ‘ קראבי וריילי ביץ׳. זהו מלון מדהים שיעניק לכם את החוויה המושלמת שאתם מחפשים.

האיים המערביים של תאילנד – חוף האנדמאני

הארכיפלג המערבי[1] של תאילנד מושך אליו קהל, הן בזכות החופים המרהיבים שהאיים מציעים והן בזכות האטרקציות הרבות והמלונות המפוארים. בשרשרת האיים הזו ניתן למצוא: קופיפי, פוקט, לנטה, ריילי ביץ' וגם כמה ידועים, קו ג'ום, קו יאו יאי, קו סי בואה ועוד.

האיים המזרחיים של תאילנד – מפרץ תאילנד

האיים המזרחיים, על חופי מפרץ תאילנד, הם גם הם כמובן אטרקציה תיירותית מאוד מבוקשת בין המטיילים. זו קבוצת איים, הממוקמים דרומית לבנגקוק, איים שנראים כאילו הם נלקחים מתוך גלויה. קופנגן, קוסמוי וקו טאו הם המפורסמים ביותר ביניהם והם מציעים למבקרים שלהםהכל מה שהם צריכים לחופשה מושלמת של כמה ימים, או יותר. 

מחוז סוראט תאני, הידוע כמחוז הגדול ביותר בחלק הדרומי של תאילנד, מציע מספר נקודות עניין מיוחדות: פארק הלאומי קאו סוק עם יערות הגשם שלו, מערות, מפלים ומצוקי השיש, והעיירה צ'אייה שבה אפשר ליהנות מסדנאות מדיטציה. מחוז נקון סי תמראט היפהפה המיוער עם חופים מקסימים ומפרץ או קאנום הציורי ופארק הלאומי קאו לואנג, והמחוזות יאלה, פטאני, סונגכלה ונרתיבאת (נרתיבאת), שלרוב מגיעים אליהם כדי להמשיך משם למלזיה.
אזורים וחופים

אז, מה אתם מחכים? תאילנד מחכה לכם! ואם אתם מחפשים מקום מפנק לשהות, אנחנו ממליצים לכם לבדוק את פי פי קוקו ביץ’ ריזורט. זהו מקום מדהים שיעניק לכם את החוויה המושלמת שאתם מחפשים.

מוכנים לגלות את פניני החן הנסתרות של חופשה בתאילנד? תן לבלוג שלנו להיות המצפן שלך כאשר אנו חושפים יעדים מחוץ לשבילים וחוויות ייחודיות.

אורי פרידמן

אורי פרידמן

מייסד האתר "חופשה בתאילנד"

× וילות בקו סמוי להשכרה
דילוג לתוכן