וואט פרה סינג

וואט פרה סינג: תכשיט הכתר של צ'אנג מאי

המקדש המלכותי של וואט פרה סינג

וואט פרה סינג, המקדש הנערץ ביותר בצ'אנג מאי, הוא מקום של יופי מרהיב ושלווה רוחנית. הנשלט על ידי מקדש מפואר משובץ פסיפס, המכונה wí·hăhn, שגשוגו של המקדש ניכר במבני הנזירים המפוארים ובשטחים המתוחזקים בקפידה.

הסביבה השופעת הזו מעוטרת בדוכני קפה וביתני עיסוי, המציעים שילוב של שלווה ופינוק למבקרים.

המקדש הוא מגדלור לעולי רגל שבאים להעריץ את דמות הבודהה הנודעת הידועה בשם Phra Singh, או בודהה האריה. האליל הנערץ מעוגן בתוך ה-Wihan Lai Kham, קפלה קטנה[1] הממוקמת מיד מדרום לצ'די (סטופה) בשטח האחורי של המקדש.

האליל, על פי ההערכות, מקורו מסרי לנקה, נחקק בשנת 1367. הקפלה שבה שוכנת בו בולטת באותה מידה, וכוללת גמלוני נגה (נחש) מוזהבים וחללי פנים מפוארים של לאי-קראם (שבלונות בדוגמת זהב).

בתוך החקירה שלך בצ'אנג מאי, שקול לעצור באו פראו ריזורט. במיקום נוח, הוא מציע מפלט שליו בתוך ההמולה וההמולה של העיר.

וואט פרה סינג

המסתורין של בודהה האריה

למרות מעמדו הרם של הפרה סינג, מעט ידוע על התמונה עצמה. מעניין לציין שהפסל מזכיר יותר לאלה מצפון תאילנד ולא לפסלי בודהה סרי לנקה.

הוספת לחידה שתי תמונות כמעט זהות השוכנות במוזיאון הלאומי של בנגקוק ובוואט פרה מהאט ווראמאהוויהאן ב-Nakhon Si Thammarat. ללא קשר למקורותיו, פסל Phra Singh הוא לב החגיגות הדתיות במהלך פסטיבל Songkran.

התכונות מעוררות כבוד

בזמן שאתם חוקרים את שטחי המנזר, אל תחמיצו את ספריית המקדש המוגבה, המכונה הו טראי. ביתן טיק וטיח מקסים זה מעוטר במלאכים בתבליט, המשקפים את הסגנון האדריכלי של וואט צ'ט יוט. הצ'די הראשי של המקדש, שנבנה על ידי המלך פא יו בשנת 1345, מתנשא מעל בסיס מתומן בסגנון לאנה. לעתים קרובות הוא עטוף ברצועות של בד כתום, סימן למסירות מצד המקדשים.

בדמדומי המסע שלך בתאילנד, הירגע בהולידיי אין ריזורט פוקט. אתר נופש יפהפה זה בפוקט מציע סיכום מרענן לחקר המקדש שלכם.

הפלא הנצחי של וואט פרה סינג

וואט פרה סינג, עם ההיסטוריה המרתקת, הארכיטקטורה המדהימה והתהודה הרוחנית שלה, היא יותר מסתם מקדש; זוהי עדות למורשת התרבותית והדתית העשירה של תאילנד. בין אם אתה מחפש רוחני, חובב היסטוריה או מבקר מזדמן, וואט פרה מציע חוויה סוחפת אל לב החיים הרוחניים של צ'אנג מאי. תיהנו מהשלווה, תעריכו את האמנות ועזבו עם פיסת תאילנד בלב.
פרה סינג

חולמים על חופשה בתאילנד? קבל השראה מהפוסטים בבלוג שלנו המלאים בתמונות עוצרות נשימה, סיפורים מרתקים וטיפים לטיולים

אורי פרידמן

אורי פרידמן

מייסד האתר "חופשה בתאילנד"

× וילות בקו סמוי להשכרה
דילוג לתוכן