מקדשים בצ'אנג מאי

מחוז צ'יאנג מאי ועיר הבירה שלו באותו השם הם ביתם של כמה מהמקדשים המרהיבים ביותר בתאילנד, חלקם מהמאה ה-13. באותם ימים המקדשים בצ’אנג מאי נבנו לעתים מעץ, שלא שרד לאורך השנים, ולכן המבנים המקוריים שנמצאים כיום הם לרוב רק חלק מהם, החלק הבנוי מאבן.. 

שרידי מקדשים אלה לעיתים כוללים גם שרידים של בודהה, שרידים של מלכים ומנכ"לים חשובים. חלקם שוחזרו לאורך השנים ואף, במקרים מסוימים, נבנו מחדש.

מקדשים בצ'יאנג מאי

בעיר צ'יאנג מאי לבדה, נבנו יותר מ-300 מקדשים מעוצבים, מסוגננים ומיוחדים במינם, עשירים בציורים יפים, המתארים סצנות מחייו של בודהה על הקירות שלהם. ברבים מהם אפשר גם לראות פסלי נחשים ענקיים, שנקראים "נאגס", שהם אלה שמגנים על המקדש.

 המקדשים העתיקים ביותר של צ'יאנג מאי נמצאים היום בחלק הישן של העיר, בתוך החומות שלה. המקדש העתיק ביותר בו הוא מקדש ואט צ'יאנג מאן, שנמצא בתוך העיר המוקפת בחומות. הוא נבנה לאחר הקמת העיר, בשנת 1296. ממזרחה לצ'יאנג מאי, על הר דוי סוטפ, נמצא אחד מהמקדשים החשובים ביותר של צפון תאילנד, שנקרא על שמו. הוא נבנה במאה ה-13 ומשחק תפקיד חשוב מאוד בחגים הבודהיסטיים השונים.

להמלצות נוספות על מלונות, בקר בבלוג שלנו ב-מלון סיקס סנסז סאמוי קוסמוי כדי לקבל אפשרויות נוספות.

מקדשים בצ'אנג מאי

דברים שחשוב לדעת כשמבקרים במקדשים בצ'יאנג מאי

רשימת המקדשים המומלצים לביקור בעיר אינה מסתיימת, אך בהחלט ישנם כמה שמצטיינים בה שאתם לא תרצו לפספס. למרות שמדובר באטרקציה תיירותית לכל דבר, אל נשכח שזהו בראש ובראשונה מקום קדוש למקומיים וגם לדי מספר לא מבוטל של מבקרים, שמטיילים דרך מאוד ארוכה כדי להגיע למקדש הזה. לכן, לפני שאתם מתחילים, מוציאים את המצלמה או הטלפון שלכם לצלם תמונה, חשוב שתדעו כמה דברים:

ראשית, יש להעמיס על המקום, על המסורת ועל המבקרים האחרים והמקומיים. תתלבשו בבגדים צנועים (זה לא הזמן ללבוש כפכפים, חולצה גזורה או שמלה קצרה), ושימו לב שיש מקדשים עם קוד לבוש ב-Muyuh כללי התנהגות במקדשים קודם כל, עליכם להעמיס על המקום, על המסורת ועל המבקרים האחרים והמקומיים. התלבשו בבגדים צנועים (זה לא הזמן ללבוש כפכפים[1], חולצה גזורה או שמלה קצרה), ושימו לב שיש מקדשים עם קוד לבוש קפדני במיוחד (לא ניתן להגיע אליהם בכתפיים חשופות או ברכיים – רלוונטי לגברים ולנשים).

לבשו נעליים שנוח לכם להוריד, מאחר שבכניסה למקדשים תצטרכו להורידם ולהשאירם בחוץ. בדקו מראש מהם שעות הכניסה והגיעו לפי ההודעות.

מקדשים מומלצים בצ'יאנג מאי

כאמור, בעיר וכן בסביבתה ישנם מאות מקדשים. חלקם מוכרים כחשובים מאוד למקומיים, ויש גם כאלה שמושכים המוני מבקרים. הנה רשימה קצרה של כמה מהמקומות המומלצים לבקר בהם, מקדשים בצ'אנג מאי שלא תרצו לפספס:

מקדש ואט פרה דאט דוי סוטפ
צ'אנג מאי

מקדש זה, כאמור, הוא בין המקדשים החשובים ביותר בכל תאילנד, וכזה הוא בראש הרשימה. למעלה להר, שם הוא, אפשר להשתמש בסקוטר שמושכר או לעשות את זה כחלק מטיול של יום, שכמובן כולל גישה ישירה לכניסה.

 יש טיפוס של 309 מדרגות, מהם אפשר לראות את הנופים המרהיבים של העיר מהצפון-מערב והיופי שמסביב לה. בשנת 1981, יחד עם 161 קילומטרים רבועים שמסביב לו וכוללים יערות מקסימים, המקדש הפך לפארק הלאומי מספר 24 של תאילנד. הנקודה הגבוהה ביותר בפארק היא בגובה 1,685 מטרים, מה שהופך אותה לפיסגה השמינית הגבוהה ביותר בתאילנד עצמה.

מקדש ואט צ'די לואנג

אם אתם קצרים בזמן וברצונכם לנצל את ההזדמנות לבקר במקדש מיוחד נוסף, מקדשים בצ'אנג מאי הוא אחד המומלצים בעיר וממוקם במרכז העיר העתיקה, במרחק הליכה ממרבית המלונות. ושווקים פופולריים. משמעות המילה לואנג בשפה המקומית היא "גדול מאוד", ואכן

בקר גם בבלוג סנסט ביץ' קלאב הוטל שלנו אם אתה רוצה להירגע ולהירגע

מוכנים לחקור את נפלאות החופשה בתאילנד? צלול לבלוג שלנו וחשוף את הקסם שמחכה לך, ממקדשים עתיקים ועד שווקים שוקקים.

אורי פרידמן

אורי פרידמן

מייסד האתר "חופשה בתאילנד"

× וילות בקו סמוי להשכרה
דילוג לתוכן